Nekromanti Vad krävs!

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Hallå igen...

Jag är bara lite nyfiken på vad som krävs för att driva ett fanzin... Jag har själv varit väldigt sugen på att starta ett novellzine väldigt länge nu och har tillochmed utarbetat det på papper... Namn, inriktning, arbetssätt, regler och möjliga illustratörer.

Vad behöver jag nu? JAg vill distribuera det som en gratis fil på nätet, helst pdf. Så då behöver jag adobe acrobat och det kan jag skaffa ganska lätt men är det någon här som använder det som kan förklara exakt vad man kan göra med det?

Alla råd, tips, funderingar och dylikt är välkommet!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag tror du har mest användning för ett snuskigt bra tålamod, för det är inte det lättaste att driva ett Fanzin.

Sen för publiceringen så finns det ett program som är gratis som heter Gymnast som skapar .pdf-filer men jag vet inte hur programmet funkar riktigt. Sök på det här forumet eller rollspelsmakande för att läsa mer om gymnast och .pdf-makande... :gremwink:

Mer råd kan inte jag ge, men lycka till och hoppas det går bra!
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Det som krävs för att driva ett fansin är i grund och botten material. Ragga rätt på folk som kan bidra med material, och gör dig beredd på att få fixa med redigering, refusering och allt sånt. Har du material och har fixat det med pdfer (som inte jag hatr någon koll på själv) och annat återstår marknadsföringen då jag antar att fler ska uppmärksamma fansinet.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
En hemsida att lägga upp filerna är väl också bra men materialet är nog viktigast. Alt behöver inte vara bra (det blir bättre för varje nummer), huvudsaken är att du har material så att du kan hålla fansinet levande. Tålamod är också bra -- räkna med att fylla fansinet själv, det är inte det enklaste att få andra att göra jobbet åt dig.
 
Top