Nekromanti Vad kostar en slav??

Silvervarg

Warrior
Jag satt och tänkt på det här med slavar/trälar...

Var är det tillåtet? Vad kostar en slav (Alla typer/raser nu)? Var finns de? Hur utbredd är slaveriet på mundana?

Mr Brunch

Veteran
Hmm hur utbrett slaveriet i mundana är bör du läsa tråden som Mouja länkade, den ger dom flesta svaren på det.
Angående kostnad så finns det inga officiella kostnader vad jag vet iallefall. jag brukar låta en vanlig slav utan några speciella expertiser eller liknande kosta ungefär 15 silver vilket blir i normala Eonprissummor ungefär 300 silver.
Mer vackra exemplar, mer exotiska eller som har speciella kunskaper kan höja priset rejält. En vacker alvflicka som är ordentligt tränad kan uppringa ca 300 silver utan problem, blir ungefär i vanlig prissätning 6000 silver utan problem.
Men det är bara vad jag kör med, detta är för Jargien dessutom.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Vad kostar en slav?

Låt mig plocka ett citat ur min novell "Främlingen", som utspelar sig i Mûhad och förhoppningsvis kommer att publiceras i 'Hämnarna':

Etthundra gulddirhamer hade hon kostat, så mycket hade han gett för att äga henne. En ren fantasisumma, och när hon tänkte så här ville hon bara beröva honom vartenda mynt han betalat.
I övrigt hänvisar jag till följande inlägg

- Ymir, hintar och hänvisar