Nekromanti Vad kan drabba baronen?

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Hej,

En av mina spelares stor mål är att skaffa sig mark och en borg. Nu hade jag tänkt göra honom till viljes med detta, men samtidigt lägga in lite av de problem som det innebär att vara t.ex. baron.
Kan ni ge lite uppslag på lämpliga tråkigheter (roligheter?), som kan drabba hans lilla baroni i nordvästra Soldarn?
Inte bara sådana som går att lösa med svärdet (han är rätt bra på det) utan även lite mer intriger.

Tacksam för förslag!

"SL med hjärntorka" PalMer
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
om han nu blir baron måste väl nån nuvarande baron bli av med mark/hela sin baroni? så värst uppskattande lär väl denne knappast hursomhelst se på det hela, utan börjar naturligtvis smida ränker mot den nye baronen. kanske få RPn ditsatt för något brott han inte utfört? eller lura RPn att utföra ett brott? om spelaren är lite korkad kan man lura in dem i underbara fällor serru /images/icons/wink.gif.
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
En hel hop problem kan uppstå;

Marktvister mellan de olika byarna innom baroniet.

Tjuvjakt av värdefullt byte.

Rövare som gäckar baronens soldater.

Olika mäktiga personer ( adel, köpmän och ämbetsmän) som vill gifta bort en dotter till baronen.

Organisation av årliga fester, tex marknader, jakttävllingar och kanske t o m en tornering.

De andra baronerna innom grevskapet kanske försöker att hjälpa eller skälpa den nya baronen för att själva kunna tjäna på det.

Ett gäng förklädda jargiska inkvisitörer kanske kommer för att "rena" baroniet.

Naturkatastrofer som översvämning och torka skulle kunna ställa till med problem.

Beskydd från brunstiga troll under maj månad kan vara spännande att försöka att organisera.

Det borde inte vara svårt att utveckla dess tankar till en mindre kampanj.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
o_O

Jag borde nog inte fråga, men jag kan inte låta bli: Hur tusan får man könssjukdomar av att bli baron? /images/icons/hairy.gif


Storuggla, oadlig
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: o_O

Jag var inte medveten om att det var obligatoriskt för en nybliven baron. Men sen är jag ju ingen Mundanakännare heller. ^_^;
Men när jag spelleder brukar jag göra ungefär så här!


Storuggla, lite hängig
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Om inte sjukdomar så...

Om man nu inte ser könssjukdomar som något obligatoriskt för titeln så kan man ju använda något mer storslaget. Se till Soldarns situation idag, se i "Mundana". Ett inbördeskrig väntar, och då den förre baronen avsätts så lär ju denna nya baron få besök av åtminstone en av det kommande krigets sidor. En representant från Sachsar den Vidsynte eller någon av de antagonistiska hertigarna kan ju kräva hans lojalitet, och så fort han valt sida terroriseras han av den andra sidans hejdukar. Innan han väljer sida terroriseras han självklart av båda/images/icons/wink.gif.
 
Top