Nekromanti Vad kallas Clockwork/Forg born på Svenska=?

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Hej!

Vad kallar man fantasy raserna clockwork och forg born på svenska?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Clockwork översätts ju vanligtvis till urverk, och det passar ju rätt bra kan jag tycka. Forge born är lite svårare (Vet inte om jag sett någon vanligt förekommande översättning) men skulle kunna tänka mig härdfödd, smältfödd eller kanske ässjfödd (även om det sista inte ligger så bra i munnen) om man vill ha något som ligger nära.
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Rymdhamster;n193954 said:
Clockwork översätts ju vanligtvis till urverk, och det passar ju rätt bra kan jag tycka. Forge born är lite svårare (Vet inte om jag sett någon vanligt förekommande översättning) men skulle kunna tänka mig härdfödd, smältfödd eller kanske ässjfödd (även om det sista inte ligger så bra i munnen) om man vill ha något som ligger nära.

Urverk och härdfödd blir jätte bra. Tack så mycket <3
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vi låser i allmänhet inte "färdiga" trådar. Det brukar räcka med att man säger "tack för hjälpen, nu går jag vidare" så slutar folk skriva i den.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,769
Location
Stockholm
"Urverkshjärtan" tycker jag är ett så jäkla najs ord (och bra spel vad jag hört!) så det hade jag använt!
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Krille;n193963 said:
Vi låser i allmänhet inte "färdiga" trådar. Det brukar räcka med att man säger "tack för hjälpen, nu går jag vidare" så slutar folk skriva i den.

Det hjälper inte :/
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
FÖRTYDLIGANDE MODERERING

Vi låser inte trådar eftersom andra användare kan tycka att ämnet är intressant och vill fortsätta diskutera det, trots att den som startade tråden är nöjd. Om du inte vill fortsätta diskutera: sluta bara att skriva i tråden.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Smedjeboren (en smedjeboren, flera smedjeborna).
Mekán.
Eller varför inte... (trumvirvel): robot!
 
Top