Nekromanti Vad köpa?

G

Guest

Guest
Re: Whats in a scare?

Måste bara flika in i diskussionen...
Just nu spelleder jag Delta Green/CoC men med UA´s madness regler iom att CoC´s sanity regler suger enligt min mening. Det hela flyter utmärkt speciellt som jag dessutom infört gemini regelsystemet (det kanske låter vrickat men det funkar faktiskt). Angående vilket som är bäst, UA eller CoC, så måste jag nog säga att CoC vinner (om man nu kan prata i såna termer, allt är ju helt upp till spelledaren) i synnerhet Delta Green supplementen. Gillar man skruvade skräck/konspiration/paranoia(inte spelet) scenarion så är DG ett måste. Mitt tips är köp både UA och CoC och köp därefter Delta Green (det blir dyrt men det kostar att ligga på topp) använd UA´s regelsystem (i synnerhet madness reglerna) och DG/CoC världen och du får ett superspel. Har ni inte spanat in DG så gör det. Det har hitills kommit kommit ut två böcker: Delta Green-Sourcebook och Delta Green-Countdown......Köp, läs och njut av flera hundra sidor kvalitet...

Det var allt...
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Re: Unknown Armies

Jaha... själv gillar jag bägge sidorna. Denna för forumen, rpg.net för den mer "djuplodande analysen". Men eftersom mitt inlägg om "favvosajt" på rollspelsforumet här blev borttaget så antar jag att rpg.net är ett tabu ämne här...

-Gaxar, som blev förvånad då
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Re: Whats in a scare?

Mitt tips är köp både UA och CoC och köp därefter Delta Green (det blir dyrt men det kostar att ligga på topp) använd UA´s regelsystem (i synnerhet madness reglerna) och DG/CoC världen och du får ett superspel. Har ni inte spanat in DG så gör det. Det har hitills kommit kommit ut två böcker: Delta Green-Sourcebook och Delta Green-Countdown......Köp, läs och njut av flera hundra sidor kvalitet...

Det låter verkligen som jag hittat en själsfrände här... 8)

-Gaxar, som har precis samma planer (även om dedär med Gemini var intressant...kan du utveckla?)
 
G

Guest

Guest
Re: Whats in a scare?

Kul med fler DG fans, jag har inte stött på så många hitills.
Orsaken att jag valde Gemini systemet är bara den att jag gillar enkelheten i både färdighets- och stridsreglerna. Systemet är väldigt öppet och ger mycket utrymme för rent rollspelande. Det har ju krävts lite justeringar förstås men Geminisystemet är så pass enkelt att det var snabbt gjort. Spana in gemini och se själv. Det räcker i princip med att bara läsa igenom lite snabbt så kan man systemet.
 

Mr Blood

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
8
He he

Call of Chutullu...
/images/icons/devil.gif/images/icons/dragon.gif/images/icons/devil.gif
 
Top