Nekromanti vad jobbar misslor med? (NT)

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Misslor är bönder,ölbryggare, gycklare, akrobater, underhållare, magiker etc.

Själv har jag svårt att se en missletjuv eller för den delen krigare.

/Marcus
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Nja, prostituerade är lite tveksamt, de anses ju ändå vara barn,
och sådana köper man inte sexuella tjänster av.
Jag tror att majoriteten är bönder av något slag, precis som de människor de bor i närheten av.

/Mori - Som av någon anledning inte gillar (NT)-trådstarter.
 

Sebastian

Veteran
Joined
31 Oct 2004
Messages
18
Location
Lysekil alternativt Stockholm
Varför inte?

Barnprostituerade är väl ändå rätt vanligt. Daakpräster och misslor, om man vill dra den parallellen till sin spets. I och för sig platsar det endast i ett lite mörkare Mundana.

Fördet mesta bönder och hantverkare. Borde vara populära som lärlingar i de mer petiga hantverken såsom piltillverkning, korgflätning, syende osv. De äter nämligen mindre.
 

Jabub

Veteran
Joined
12 Apr 2005
Messages
47
Avpen?!?
jaja men finns det nåt folkslag som inte gillar misslor eller
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
vad dom vill! inget förhindrar dom att välja vissa yrken (utom förståss att fylla på butikshyllor hos em människa.) det finns kanske vissa
tendenser. men jag skulle vänta tills boken kommit ut innan jag skrev något i sten.
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Gûrder

Har för mig att det står någonstans att gûrderna inte gillar misslor av någon anledning jag för tillfället inte kan dra mig till minnes. Men å andra sidan, gillar gûrder nåt folkslag??? Ens sitt eget?
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Re: Gûrder


Har för mig att det står någonstans att gûrderna inte gillar misslor av någon anledning jag för tillfället inte kan dra mig till minnes. Men å andra sidan, gillar gûrder nåt folkslag??? Ens sitt eget?


Speicellt gûrderkvinnorna hatar dem. Ingen vet riktigt varför men avundsjuka tros vara största orsaken... om jag inte minns helt fel nu.
Och jepp. Gûrder hatar alla och speciellt starkare, ledande gûder. En gûrd har inga vänner, möjligt att de från manarkh kan ha det....

Silvervarg älskar dock Gûder :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Ylker, helt klart ylker, men de gillar inte andra varelser heller men de hatar misslor mer än allt annat.

Sedan så tycker jag de är almänt löjliga så det finns inte så många på grund av att allt blir så fjantit med misslor med.
 
Top