Nekromanti Vad jag skulle vilja se i Neotech...

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Lite saker jag skulle vilja veta mer om/vilja se/vilja skriva om till Neotech.

<ul type="square">
[*]En biotech-, cybertech- och medicinmodul...
[*]En "USA"-modul...
[*]En rymdmodul...
[*]Regler för krigsföring och "slagfält"... (Stridsvagnar, flygplan, helikoptrar, krig, elände m.m.)
[*]Regler för biljakter, helikopterjakter, motorcykeljakter osv...[*]En "Legender & Hemligheter" till N2, ("Påhitt & Konspirationsteorier"?)
[/list]

Jag vill nog ha mer också, men jag kommer inte på något så här på rak arm.
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
En biotech-, cybertech- och medicinmodul...
Njaa, jeg ser egentlig ikke behovet.

En "USA"-modul...
Neotech America er under produksjon

En rymdmodul...
Mer informasjon om rommet trengs, helt klart.

Regler för krigsföring och "slagfält"...
Militech skulle handle om det , men den blir det nok ikke noe av

Regler för biljakter, helikopterjakter, motorcykeljakter osv...
Det trengs ikke, man kaster ferdighetsslag når SL synes deet er relevant.

En "Legender & Hemligheter" till N2
Hehehe, joda det ville vært fint, men la nå SL få litt jobb da.
Når jeg SLer prøver jeg å slippe inn litt rykter om ditt og datt til RP, men jeg føler ikke at jeg har for lite å gi dem, snarere for mye. Les igjennom forumet, og du vil finne mye slikt hvis du vil ha det.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag kanske repeterar några svar här, men det får ni stå ut med :gremlaugh:

En biotech-, cybertech- och medicinmodul...
Kommer sannolikt inte skrivas av Neogames, så det får vi skriva själva.

En "USA"-modul...
Jag arbetar så sakteliga på den. Har du några idéer, släng gärna iväg ett PM eller mail.

En rymdmodul...
Har varit planerad men jag misstänker att det inte blir av utan att rymdgrejerna sparas till Terra One, sciencefiction-spelet som länge planerats.

Regler för krigsföring och "slagfält"... (Stridsvagnar, flygplan, helikoptrar, krig, elände m.m.)
Det är militech det. Det finns nog en del texter skrivna, men det lär dröja länge innan någon modul släpps.

Regler för biljakter, helikopterjakter, motorcykeljakter osv...
Jag tror att detta kan dyka upp i antingen nästa grundbok eller nästa Hardware...

En "Legender & Hemligheter" till N2, ("Påhitt & Konspirationsteorier"?)
Sannolikt inte en hel modul, du får nog hålla till godo med vad som hintas i andra moduler.

Kort sagt, vill vi att det ska hända mycket på Neotechfronten får vi nog arbeta för det själva., det vill säga skriva inofficiellt material.
/RipperDoc
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Samt regler för gifter, det är skamligt att det inte finns med!
Jag funderar själv på att göra egna regler för det, men jag saknar tillräcklig kunskap i ämnet toxikologi,
det som man skulle behöva veta är ju hur mycket som är dödligt,
hur lång tid det tar innan det börjar verka, tillgänglighet samt pris.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Några enkla regler borde gå att stoppa in i nästa grundbok, men sannolikt inte en lista på gift. Detta är dock något som med fördel skrivs som inofficiellt material - vilket någon redan gjort här på forumet om jag inte missminner mig?

/RipperDoc
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
Joda, jeg og Zorbeltuss, men de giftene drepte stort sett i svært små mengder, vi gjorde heller ikke noe forsøk på å anslå dødelig dose, pris og tilgjengelighet. Det var dessuten stort sett snakk om gift som vi har kjent til i årevis. Det finnes da giftregler i N2, det mangler bare eksempler på hvordan de skal brukes, og eksempler på gifter og deres virkning. En fire-fem vanlige gifter er det vel plass til? Også kan man vel putte en større liste i Hardware.

Forresten så burde reglene for å lage narkotika selv revideres, de fungerer egentlig fint, men hva koster ingrediensene?, og hvor mye kan man få solgt godsakene for?
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Jag förlänger listan med en rejäl modul om metroplex samt en om "vardagslivet" där man på ett konkret sätt kan få fram hur livet ter sig för personer ur alla klasser och skikt i samhället.
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Jag kan glädja dig med att jag för tillfället knåpar just på en liten text om "vardagslivet" i Neotech. Jag har märkt att det skiljer sig något enormt mellan olika SL i neotech hur "vardagen" ser ut. Inte för att det är något fel med det, men en beskrivning skulle nog kunna behövas...
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Vore kul om vi kunde försöka samordna liknande artiklar/texter om vardagslivet på något sätt! Stämningstext-liknande noveller skulle isåfall kunna varvas med rena beskrivningar för att få till känslan av att verkligen leva sig in i hur vardagslivet kan se ut i n2. Detta även om det i flera fall säkerligen skulle bli självmotsägande beskrivningar. Mångfald är kul!

Den officiella metroplexmodulen lär väl som sagt dröja, så det bästa dittills är väl att vi som Ripperdoc så bra uttryckte det, skriver vårt egna material och delar med oss till varandra!
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Stämningstext

Jag har skrivit en liten mininovell om en typisk vardag i en möjlig men kanske inte önskvärd framtid. Den finns nu på NoGo, under följande länk:

"Nattluft"
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Stämningstext

Jag funderar på att skriva ihop nåt liknande nån gång, men jag tvivlar på min författarförmåga,
dock har ändå fått för sig att det inte är så jättesvårt att skriva någorlunda bra saker, bara man orkade...
 
Top