Nekromanti Vad innehåller INV 1920?

Winston

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
32
Location
Umeå
Jag undrar bara vad för fina grejor som följer med då man köper investigators companion 1920 till CoC?

In the end, everything is a gag.
Charlie Chaplin
 

Winston

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
32
Location
Umeå
Det här inlägget skulle egentligen finnas på skräckforumet... sorry.

In the end, everything is a gag.
Charlie Chaplin
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Jag kan bara berätta om den gamla, det kommer ju ut en ny nu. Men de är nog ganska lika...
Har den gamla framför mig nu:

Den börjar med en summering av 20'talet med lite historia, politik, populära filmer, stjärnor, böcker och en inblick i hur man klädde sig då.

Nästa kapitel handlar om Investigatorn med lite tips om hur man gör när alla pengar gått åt till mystiska expeditioner, hur man lurar sin brorson att ta över undersökningar och sånt. Sedan kommer en lista med 140 olika yrken (allt från Hooker till Judge samt super yrket Field Reasarcher (+1CON +2EDU +20 i Credit Rating)).

Efter det följer en lista med alla skills ( i ny Companion finns nog yrkena från BtMoM med.) De flesta har också en historisk kommentar t.ex. vilka läkemedel som fanns eller världsrekordet i längdhopp.

Sedan följer en översyn av olika ställen man kan söka information och kända personer som kan hjälpa en (boka ett möte med J. Edgar Hoover och övertyga han om att den onda kulten egentligen är komunister... kommer nog inte hända i min spelgrupp)

Efter det kommer olika färdmedel och kostnader samt beskrivningar av vanliga bilar och plan. En 20'tals utrustningslista med beskrivningar av olika saker (t.ex. de olika lyktor som finns och hur kätt de går sönder, slocknar)

Efter det har du en lista på en massa vapen samt lite bilder på dem, de är i sort sett likvärdiga med de få vapen i grundboken så det är väl bara de som bryr sig om fienden har en S&W M1926 Military Revolver eller en Webley Mark II Police Model som kommer ha någon glädje av det kapitlet.

Det hela avslutas med lite tips och 20'tals delen av Forensics kapitlet som fanns med i COC 5.0

Bra bok men inte nödvändig, känns som de missat en del.

_öRn
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
När kommer den nya?? (NT)

NT var det ju din lilla rackare där!

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 
Top