Nekromanti Vad i helvete är det här för jävla nynazism?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jag har blivit betygsatt!

Jag som trodde att den allmänna uppfattningen i Sverige är att alla människor är lika värda.

Vad menas med detta? Ja, jag vet att jag fick fyra stjärnor så jag ska väl inte gnälla, men det är ju tråkigt för alla stackare som får en stjärna.

Jag har också upptäckt att ni har censur. "IG" säger jag bara.

Och så måste jag passa på att berömma för alla nya bra funktioner som ni har inkluderat :gremgrin:. Duttit.

Just my 2 cents...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Om folk inte vill ha en ett betygsystem så kan vi väl avaktivera det antar jag. Eller så låter man helt enkelt bli att rösta. En tredje möjlighet är ju att vara så demokratisk att man ger alla användare 5:or, för visst är vi alla bäst?!

/Seinet Wintermute - Har för övrigt avaktiverat censuren...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Om folk inte vill ha en ett betygsystem så kan vi väl avaktivera det antar jag. Eller så låter man helt enkelt bli att rösta. En tredje möjlighet är ju att vara så demokratisk att man ger alla användare 5:or, för visst är vi alla bäst?!
Eller så kan man göra det enkelt för sig och ge alla som håller med mig 5 och alla som käftar mot mig 1. :gremlaugh:

Gissa om jag skulle degraderas till en etta fort i så fall!
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
En tredje möjlighet är ju att vara så demokratisk att man ger alla användare 5:or, för visst är vi alla bäst?!

Någon verkar praktisera detta.... :gremsmirk:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

Ärligt talat, är det någon som har ett lägre betyg än 3? Jag tycker alla verkar ha 4. (Jag har nämligen mest gett fyror åt alla som jag gillar. Jag råkade klicka fel på Han som bara fick 3, men han är så poppis att jag tar för givet att han flyger upp på fyra när som helst, dock.) Därför tycker jag betygsystemet mest är ett litet sätt att digitalkrama ens forumskompisar. De som inte fått något betyg alls är säkert de som har det värst.

Annars har jag inte sett några elaka betyg ännu. Personligen skulle jag helst vilja se hur många som satt betyg på en, eftersom den siffran är intressantare än vad de i genomsnitt tycker om en.

<ul style="list-style-type: disc">[*] Sedan kan man ju fråga sig vad "listor" är för något.
[*]pling
[*]plong
[/list]-jaha.

/Rising
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

Är du vänsterpartist? I såna fall får du en etta av mig :gremwink:. (nej, jag är inte allvarlig)

Den här stackarn som jag hittade på Eon-forumet hade en stjärna före jag gav honom fem, då fick han två :gremsmile: dagens goda gärning.

Mycket bra att ni har avaktiverat censuren i alla fall!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Om folk inte vill ha en ett betygsystem så kan vi väl avaktivera det antar jag. Eller så låter man helt enkelt bli att rösta. En tredje möjlighet är ju att vara så demokratisk att man ger alla användare 5:or, för visst är vi alla bäst?!

Ta bort det säger jag. Vad får man ut av hålla på att betygsätta varandra? Bara taskigt. Ser jag nån med dåligt betyg ska dom fan få en femma av mig.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Isch!

Fan va läskigt, man kommer in på forumet och får en etta för att man är lite dålig på att stava eller nåt..
Värsta skräcken hade det känts som!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

Håller med.

Jag trodde att jag lyckats pissa av (nu kan jag skriva så, censuren är avaktiverad...) alla, men så fick jag fyra stjärnor och insåg att jag misslyckats... :gremsmile:

Skämt åsido, några diskussioner har gått onödigt långt ett tag och det är skönt att se att folk inte tagit åt sig.

Det finns dock en risk att det med tiden spårar ur. Folk tenderar att bara orka göra något när de är förbannade (bara titta på politiken, det är alltid gnällpartierna man hör mest).

Men vi kan väl vänta tills det blir ett problem innan vi tar bort det.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

"Skämt åsido, några diskussioner har gått onödigt långt ett tag och det är skönt att se att folk inte tagit åt sig."

Fast det känns skönt att ha ett litet betygvapen som man kan använda... Jag tänker iaf ge en etta åt Rosen om han kallar mig "elitist" igen utan att stå till svars för det han har sagt. Det är nog bättre att avreagera sig med ett dåligt betyg än att skriva inlägg med personangrepp och påhopp.

På så vis är personbetygen bra.

/Rising
som skrev det här inlägget med glimten i ögat och tungan i kinden. Det är inte så allvarligt menat.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Isch!

Jag tycker att betygsättning av trådar är helt OK, de flesta borde kunna ge rättvisa betyg på hur informationsrika/roliga/bra trådarna är så en tråd med bra betyg är intressant att läsa.

Men att betygsätta användarna tycker jag är lite att ta i. Näe, tyvärr hittade jag inga inställningsalternativ för att avaktivera betygsystemet när jag ögnade igenom inställningarna.

/Seinet Wintermute - Är tvungen att skriva med inaktiverad brandvägg, annras blir det fel
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Fjäsk [OT]

Jag tänker iaf ge en etta åt Rosen om han kallar mig "elitist" igen utan att stå till svars för det han har sagt.
Så om jag kallar dig icke-elitist eller anti-elitist så får jag en femma?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Fjäsk [OT]

ja, men en etta från mig för att du fjäskar och inte har någon ryggrad, så det jämnar ut sig :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jaha, och vad är ditt pris då? [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kan du kirra ett MVG i Kinesiska åt mig? [NT]

om inte, så nöjer jag mig med keso. ^_^


Storuggla, slutar nu innan moddisarna kommer
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Kan du kirra ett MVG i Kinesiska åt mig? [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
heh

Ärligt talat, är det någon som har ett lägre betyg än 3?

Tja, jag har två små stjärnor just nu så den teorin höll ju inte :gremsmile:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: heh

Så var det fixat! Här ska ingen banne mig få mindre än en trea, banne mig...


Storuggla, delar ut på en höft
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

jag råkade ge eksem 1 i betyg när han skulle har flera steg högre (minst fyra). Så han har bara 2 nu.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kanske en bra lösning ?? + en fråga igen...

Vore det inte om man kunde cencurera de som spamade, skulle vara en bra grej ju !!
Sen så en liten fråga till ledningen ang. betygen. Fick man de från början ??
 
Top