Nekromanti Vad heter det textbaserade, samberättar-spelet för två?

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
För några år sedan spelade jag ett otroligt coolt textbaserat samberättarspel på Google Waves med en forumit som jag inte minns namnet på.
Jag kommer inte ihåg några hårda data som benämningar, regler mm, det var han som introducerade mig till spelet.
Det fanns en struktur i berättelsen och vi hade varsin roll och man gjorde olika val. Jag kommer ihåg att det fans en hjälte som kanske var jag. Det kanske lite olika element vi lade bland, så som monster, den älskade och lite annat. Vi turades om att skriva korta stycken. Det kanske fanns poäng på nåt sätt.
Jag har inte tillgång till Wavestråden längre så jag kan inte kolla upp våra kommentarer, jag har bara sparat själva berättelsen.

Är det nån som kan ha ett hum om vad det vi spelade?
Sessionen hette "Mitt namn är Scott" tror jag, det var iaf i det namnet jag sparade den.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Jamen det var ju alldeles rätt! S/lay w/Me hette det ju!
Jag har som sagt bara spelat det en gång efter en intro i en chatt. När jag nu ser beskrivningarna av spelet kommer jag ihåg min medspelares genomgång, han nämnde det mesta men jag tror att mekanikerna kanske klickade lite här och där.
Det var väldigt kul dock och jag tycker det passade fantastiskt bra som brevväxling.

Tack för hjälpen Hans!
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Jamen det ringer ju en klocka!
Wow vad häftigt!
Finns han här?
Ska se om jag hittar honom.
Om nån som ser detta känner honom får han gärna skriva ett tjena här, hade varit kul att surra med honom :)
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Zebulon;n258215 said:
Om nån som ser detta känner honom får han gärna skriva ett tjena här, hade varit kul att surra med honom :)
Tjena. Yes. Finns här, men frekvensen av mina inloggningar är inte speciellt hög. En gång per halvår typ. Om ens det. Haha. Högre än mängd rollspel jag hinner med att spela dock.

Yes! Minns det som riktigt fint måste jag säga, minns inte jättemycket av det faktiska spelet, en mörk stad kanske, med höga murar runt sig kanske? Gillar S/Lay W/Me mycket fortfarande riktigt fint spel som jag gärna skulle spela igen som något längre. Minns jag inte helt fel, nu var det år sen jag faktiskt läste texten, så är lite poängen att probe:a sin medspelare och få hen att vilja stanna hos sin älskade och inte bege sig iväg, så blir som ett utforskande i vem hjälten är och vad hen söker för att finna en trygg plats/lugn/harmoni/etc.
 
Top