Nekromanti Vad har hänt med "senaste inlägg" egentligen?

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Någon gång under förra veckan gick något fel med listan över senaste inlägg som man ser när man går in i en tråd. Det är klart att vi alla vant oss vid att detta forumet krånglar, men det har alltid fungerat bra att få en lista över senaste inlägg i högermarginalen när man går in i en tråd tidigare. Nu verkar det bara vara en lista över diskussioner/trådar som visas (där ordningen inte är kronologisk, och jag har ärligt talat ingen aning om hur de är ordnade, det känns rätt slumpmässigt för mig).

Detta har också varit mitt primära sätt att läsa forumet och nu känner jag mig helt vilsen och har inget bra sätt att ha kontroll över vad som skrivs.

Vad jag förstått ändrades det i senaste inlägg-funktionen någon gång kring förra veckan för att OT-forumet inte skulle synas i den listan. Kan det här ha något med den ändringen att göra? I så fall tar jag gärna OT-inläggen i den listan hellre än som det är nu.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
kloptok;n78050 said:
Vad jag förstått ändrades det i senaste inlägg-funktionen någon gång kring förra veckan för att OT-forumet inte skulle synas i den listan. Kan det här ha något med den ändringen att göra?
Det är just så det är.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
kloptok;n78050 said:
Vad jag förstått ändrades det i senaste inlägg-funktionen någon gång kring förra veckan för att OT-forumet inte skulle synas i den listan. Kan det här ha något med den ändringen att göra? I så fall tar jag gärna OT-inläggen i den listan hellre än som det är nu.
Vi misstänker att det är en följd av den ändringen.

/M
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,586
Location
Rissne
kloptok;n78050 said:
Detta har också varit mitt primära sätt att läsa forumet och nu känner jag mig helt vilsen och har inget bra sätt att ha kontroll över vad som skrivs.
Är det nu jag återigen delar med mig av min lilla roliga url? Den ger -- vad jag vet -- typ samma info som "Senaste inlägg"-rutan brukar ha. Inte en perfekt lösning men kanske något?
 

Toman

Warrior
Joined
10 Jun 2011
Messages
266
Location
Bohuslän
Jag ser fortfarande senaste inlägg högst upp till höge. Skulle tacksamt ta emot en funktion som gör att man kan välja vilka trådar eller forum man vill ska dyk upp där. Jag själv skulle klara mig väldigt bra utan allt från OT som hamnar där hela tiden.
(Att logga in här är fortfarande bekantat med känslan av att som ung kliva in i en spelbutik och se vad för nytt som finns, vilket blir lite tråkigt när inlägg om spel drunknar i OT).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Toman;n78066 said:
Jag ser fortfarande senaste inlägg högst upp till höge. Skulle tacksamt ta emot en funktion som gör att man kan välja vilka trådar eller forum man vill ska dyk upp där. Jag själv skulle klara mig väldigt bra utan allt från OT som hamnar där hela tiden.
(Att logga in här är fortfarande bekantat med känslan av att som ung kliva in i en spelbutik och se vad för nytt som finns, vilket blir lite tråkigt när inlägg om spel drunknar i OT).

Haha, OT är borttaget från senaste inlägg och det är det som gör att den blivit heeeelt galen :p Det du ser är mao inte OT :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
...trodde jag ja Det verkar som att OT-trådarna fortfarande syns på huvudsidan, inte när man är inne i en tråd men då är det ju helt trasigt ATM :p
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,586
Location
Rissne
En märklig grej är att "Senaste inlägg" numera visserligen verkar ha något slags system där nyare grejer hamnar högre upp, men det är alltid startinlägget som visas istället för som tidigare det faktiska inlägg som gjort att tråden hamnat i listan... Dvs förut var det "senaste inlägg", nu är det "trådar det nyligen kommit inlägg i".
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
krank;n78072 said:
En märklig grej är att "Senaste inlägg" numera visserligen verkar ha något slags system där nyare grejer hamnar högre upp, men det är alltid startinlägget som visas istället för som tidigare det faktiska inlägg som gjort att tråden hamnat i listan... Dvs förut var det "senaste inlägg", nu är det "trådar det nyligen kommit inlägg i".
vBulletin 5 feature FTW!!!!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Aaaaargh! JämransvBulletinfemhelsicke!

Nu då?

Nu är inställningarna på förstasidan och inuti forumen EXAKT DESAMMA.

Senaste inlägg visas fallande efter senaste inlägg i diskussionen.

Senaste diskussioner visas fallande efter när startinlägget skapades.

(Hoppas jag.)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
krank;n78065 said:
Är det nu jag återigen delar med mig av min lilla roliga url? Den ger -- vad jag vet -- typ samma info som "Senaste inlägg"-rutan brukar ha. Inte en perfekt lösning men kanske något?
Fint, jag börjar använda den istället. Är det alltså så att den listar senaste aktivitet/inlägg på trådbasis, precis som när man går in i ett underforum?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,586
Location
Rissne
kloptok;n78088 said:
Fint, jag börjar använda den istället. Är det alltså så att den listar senaste aktivitet/inlägg på trådbasis, precis som när man går in i ett underforum?

Ja. Vågar inte garantera att det funkar perfekt dock. Forumet är ju som det är.

Den brukar dessutom skita i trådar man själv skrivit i, så "ny aktivitet" betyder bara "någon annans aktivitet".
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Dante;n78083 said:
Aaaaargh! JämransvBulletinfemhelsicke!

Nu då?

Nu är inställningarna på förstasidan och inuti forumen EXAKT DESAMMA.

Senaste inlägg visas fallande efter senaste inlägg i diskussionen.

Senaste diskussioner visas fallande efter när startinlägget skapades.

(Hoppas jag.)
Nu ser det rätt bra ut tycker jag. Den där nedre delen med "senaste diskussioner" använde jag aldrig ändå, och det är skönare att se "senaste inlägg" som listade trådar med aktivitet snarare än de faktiska inläggen listade.

Det verkar som att kranks länk är ungefär det som syns i högermarginalen nu, fast det är inte precis samma sak som visas.
 
Top