Nekromanti Vad har hänt med mutant.nu ?

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
Finns det någon som läser detta forum som kan svara på vad i helvete som har hänt med Järnringen HB:s sajt www.mutant.nu, och framför allt när den kommer att komma online igen?

Jag har abstinens för mutantforumet :gremfrown:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Finns det någon som läser detta forum som kan svara på vad i helvete som har hänt med Järnringen HB:s sajt www.mutant.nu, och framför allt när den kommer att komma online igen?"

Den funkar ju alldeles utmärkt.
 

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
Jasså, säger ni det?

Då är det jag som nu ringer till min Internet Service Provider och råskäller en smula!

Tack för informationen.
 

Xenu

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
59
Bannad?

Nu har jag snackat med min ISP, och deras hypotes var att mutant.nu har bannat min IP-range för att någon annan med samma ip-range varit stökig. För min del tycker jag att det låter lite osannolikt att de skulle konstruera det på det viaet, men otänkbart är det väl inte.

Någon som vet hur Järnringen hanterar banningar av olämpliga individer, och vilket felmedelande man får om ens IP är avstängt? Det fellmedelande jag får är "Cannot find server, The page cannot be displayed" i Explorer, och "the www.mutant.nu could not be found" i Netscape.

Jag bor i Göteborg och har Thalamus Networks som ISP. Haft mycket problem med dem tidigare, min huvudhypotes är att felet ligger i kopplingen mellan min dator och deras DNS-server.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Bannad?

jag har inte heller kunnat komma in på siten på en veckas tid. idag gick det däremot utmärkt.

chrull
 
Top