Vad har du spelat i år?

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Warhammer 4e
Berätta mer. Vad tyckte du? Jag är latent rätt sugen på Old World, börjar bli rätt många år sedan nu. Har köpt på mig spelet och något till. Är rätt mycket som verkar bra och jag tycker grundmekaiken verkar ok... men det känns som att den specifika tillämpningen riskerar att bli väldigt plottrig med alla talent, traits och conditions som ska räknas.

Hur funkade de delarna i praktiken tyckte du?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Berätta mer. Vad tyckte du? Jag är latent rätt sugen på Old World, börjar bli rätt många år sedan nu. Har köpt på mig spelet och något till. Är rätt mycket som verkar bra och jag tycker grundmekaiken verkar ok... men det känns som att den specifika tillämpningen riskerar att bli väldigt plottrig med alla talent, traits och conditions som ska räknas.

Hur funkade de delarna i praktiken tyckte du?
Jag hade spelat 2e istället vilken dag som helst. Career-systemet är mkt roligare i 2e och det gör hela skillnaden för min del. Systemet för magi-fummel är ju bra som fan i 2e oxå. Angående traits, talents osv så är det helt klart detaljerat i 4e, men man summerar ju upp det för sina standard-situationer så det är inte så illa i praktiken. Strid blir däremot rätt pyssligt med en massa räknande på fördelar och nackdelar, hur bra man slog jämfört med sitt färdighetsvärde osv. Inte min favorit. Nej, ge mig 2e vilken dag som helst!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Career-systemet är mkt roligare i 2e och det gör hela skillnaden för min del.
Ok, ja du bekräftar väl min bild. Fast just möjligheten att utvecklas inom sin career var nog det jag annars skulle tänka vore trevligt?
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
D&D 5e (Homebrew, SL)
D&D Titan Games (Homebrew, SL)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Ok, ja du bekräftar väl min bild. Fast just möjligheten att utvecklas inom sin career var nog det jag annars skulle tänka vore trevligt?
Njae, det kändes inte alls lika kul. Visst funkar det, men det kändes mer standard-rollspel. Som att man slarvat bort nåt riktigt kul.
 
Top