Nekromanti vad har du i din pastebin just nu?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Tydligen är det:

"Jag tycker att kriminalitet är fel och borde förbjudas!"

som jag klippte in i tråden under den här.

/tobias
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Hej alla barn nu blir det barnprogram! Titta här vad farbror Patrik tar fram...

10 1 Lösfläns Silumin DN200, PN10. DIN2642

En liten lösfläns och nu ska ni få höra, vad man med en liten lösfläns kan göra.
Böj den lite och gör den sne, så har vi gjort oss en rostfri frisbee...
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Och jag bara läste det på svenska---

pastebin???? Nån nymodig matapparat?

Själv hade jag ett inlägg på en av forumen!
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,230
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Today we have two kinds of fans to use for practical purpose. The name of the both is Sensu. It means the child of the fan. They are very small. They are used as the fan during summer season. The difference of two types is only the size. The bigger is for men. The smaller is for women. The Sensu is living even today. The traditional fan has 30 bones so it's very difficult to paint. This fan is folded paper, and prints are very nice. These make great decorations, and also work as fans on a hot day. The folding fan of paper and bamboo was first introduced to the nobles of the Imperial Court in the early Seventh Century A.D., who often exchanged them inscribed with poems to fan a smoldering love. The fan remains both an object of art and an indispensable accompaniment on sweltering days. These Japanese folding fans are perfect for gifts between friends, or lovers ( add a poem or note to the back ). They are all beautiful. We may replace the one you choose with a similar style depending on availability. There are at least 20 different, but related designs
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Natur resp. Ande talar om vad magins riktas mot, samt om syftet; Förnuft resp. Drifter.
Ljus resp. Skugga talar om attityden, sangviniker resp. melankoliker, & uppoffrandet; Befallande resp. Infriande
Ordning resp. Kaos talar om filosofin i stort och om magins riktning; Uppbyggande resp. Nerbrytande.

Uppbyggande Natur handlar om att skapa materia; antingen genom att befalla den egna kroppen, eller teleportation.
Uppbyggande Ande handlar om att skapa förnimmelser; antingen meddelanden åt andra eller visioner åt en själv.
Nedbrytande Natur är att manipulera omvärlden; antingen via förhäxelser eller elementarkrafter.
Nedbrytande Ande är att förvilla andra; antingen via illusioner eller

Grön Flux (natur + ordning + ljus) blir således en passionerad uppbyggande konst. Konstnärligt portalbyggande.
Blå Flux (ande + ordning + ljus) blir således en förnuftig uppbyggande konst. Arkitektur, och Drömspinnande.
Röd flux (natur + kaos + ljus) blir en passionerad nedbrytande konst. Aggressioner, Monster och manipulation.
Vit flux (ande + kaos + ljus) blir en förnuftig nedbrytande konst. Beräknande dekonstruktion. Spiritism.
Svart Flux (natur + ordning + skugga) blir passionerad

Natur/Ande står för VAD magin styr, Ordning/Kaos står för HUR den styrs, och den sista punkten borde gälla NÄR den styrs; alltså; vad man måste uppoffra för att den skall fungera: Magi som motvilligt låter sig kontrolleras/dikteras (Vision), eller magi som infrias/kontrollerar dig (Fantasi, Dröm eller Hallucination).

Grön Flux Natur Ordning Vision Häx- som i Häxring och Häxmästare.
Blå Flux Ande Ordning Vision Dröm- som i Drömring och Drömspinnare.
Röd Flux Natur Kaos Vision Troll- som i Trollbjörn och Trollkarl.
Vit Flux Ande Kaos Vision Bål- som i Bålfyrar och Bålmantlar.
Svart Flux Natur Ordning Fantasi Skugg- som i Skuggdjur & Skuggmantlar.
Turkos Flux Ande Ordning Fantasi Sken- som i Skenkatta och Skenkarl.
Gul Flux Natur Kaos Fantasi Irr- som i Irrbloss och Irrspinnare.
Purpur Flux Ande Kaos Fantasi Nid- som i Nidulv och Nidmästare.

Den Gröna Fluxen är starkt förknippad med älvor. De vårdar naturen i rabatter och uppfyller därför Natur+Ordning+Vision. Även om alla kan använda den gröna magin så kallas dess skapelser ofta för ”älva”-någonting. Såsom Älvaspinnare, Älvafoster och Älvavinge. Ett annat vanligt prefix är ”dagg”, såsom daggbåge, daggklinga och daggpadda. Häxverk är olika former av plantor som fått liv, däribland häxringar och häxlyktor.

Den Blå Fluxen är starkt förknippad med drömspinnare. De bygger upp saker med hjälp av sina tankar. Den form av konkreta illusioner som de skapar kallas för spökverk. ”Spök” är vanligt som prefix också i andra fall, såsom när man talar om spökvägar, spökljus, spökvandrare och spökhetta. Rätt ofta kan det också talas om ”glimmer”-någonting när den blå fluxen omtalas. Glimmervingar, glimmerbestar, glimmerklingor, osv.

Den Röda Fluxen är starkt förknippad med trollen. Så mycket, att det pratas om ”troll” om massor av magiska effekter där den röda fluxen varit inblandad; trollgångar, trollkåpor, trollstavar och trollbumlingar. Trollmagi är vild och okontrollerad. Många Trollverk kallas också för ”tornverk”, och ”torn” omtalas det om också när det gäller tornbågar, tornmalm och tornfästen. Det är rätt vanligt att man talar om ”blod”-saker också.

Den Vita Fluxen är starkt förknippad med spiritism och nekromantik. ”Bålverk” kallas de magiska ting som frammanar de döda, oftast med ljus, eldar och lyktor. Eftersom magin rör sig kring andeplanet så talas det dessutom ofta om ”ande”-saker. Andevägar, andeväsen, och andespeglar. Rätt vanligt är det också att det talas om ”bane”- och ”kummel”-ting. Banestorm, banetörst, kummeldon, kummelsyn, kummelvandrare, osv.

Den Svarta Fluxen är starkt förknippad med mystiker. Skuggverk är när man formar något av rent mörker. Den svarta magin sammanfattas också med ”mörker”- och ”dunkel”- prefixet, såsom mörkermän, mörkerbåge, mörkerslöja, dunkelkrypare, dunkelsång, dunkelsyn, osv. Även ”dim” är en underkategori inom den svarta fluxen som ofta används, om bland annat dimvägar, dimbestar, dimjungfrur och dimlyktor, m.m.

Den Turkosa Fluxen är starkt förknippad med gastar. Så mycket, att det också talas om ”gast”- när det gäller vissa ting inom denna magigren: Gastkramare, gastfän, gastbestar, osv. Vanligast är dock att den turkosa magin förknippas med spåmän och siare, eller med illusionister som försöker driva gyckel med folk. Skenverk är den typ av bländverk som den turkosa fluxen kan skapa. Det pratas också ofta om ”skimmer” i den turkosa fluxen; såsom i skimmervingar.

Den Gula Fluxen är starkt förknippad med vimmelväsen. Några av deras magier heter till och med saker på ”vimmel”; såsom vimmelvägar och vimmelvingar. Vanligast är dock irrvägar och irrbloss. Den gula magin handlar om att ta fördel av naturens oberäknerlighet. Oftast i form av genvägar, men också när det kommer till att kontrollera mytiska fenomenvarelser, såsom lindormar, lindvättar och lindbestar.

Den Purpurfärgade Fluxen är starkt förknippad med knytt. Så vanligt att det till och med händer att man pratar om sotverk, sotblod och sotklingor. Annars är det ”nid” som är det kännetecknande prefixet; såsom i nidbestar, nidblod och nidblickar. Denna magi handlar om demoner, vansinne och aberrationer, och två av de viktigaste kategorierna är ”mar” och ”van”, såsom markattor, marhaggor och vanmän. Det pratas dessutom ofta om ”bitter”-ting.


Saker som alla har är –vingar, -jungfrur och, öh, lite andra sköna saker. (Drakar?)


Mörkermården har ett ”hjärta” som kan vara ett träd, en plats, en varelse eller något liknande. Varje hjärta utövar ett inflytande över mården med sin personlighet och själskraft. Klippstäder: Fulla med hemliga gillen, lönngångar, hemliga krogar och liknande. Intriger och mystiska sällskap (not: Kolla hur katter ser ut i Götterdämmerung-kläder)

Jaaaa!!!! Alla varelser skall kunna ha prefix från var de kommer ifrån; typ så att man kan spela med en "mörkerlundsälva", ett "klippstadstroll" eller ett "saltökensknytt"!!!

Älvamagi (som i älvlundar) är rationell och tyglad. Älvaportaler är pålitliga. Tänk älvaskogar som italienska parker; symmetriska och tråkiga, medan trollskogar är som engelska parker (eller ja, de ser ut som trollskogar): kaotiska och naturliga.

---

Äh, vad töntig jag är som hade ngt rollspelsrelaterat. Inte är det så kul heller; jag hade klistrat in det i anteckningar från word och sedan tagit in det i word igen för att få med texten och skippa formateringen.

Så här ser mina rollspelsanteckningar ut, förresten. När jag kommer på något nytt så låter jag det gamla stå kvar, varpå alla anteckningar blir helt obegripliga till slut, fulla med motsägelsefullheter.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Jag har följande efter exaltedpratande med Lambi


När man drar en ondsint attack på jeppen så kör han parering, misslyckas den mycket så blir det perfect dodge för 6 motes. Jävla skit också.


/Naug, :gremsmile:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Tja, addressen byttes för länge sen. Väldigt länge sen. Jag har meddelat om dess inkorrekthet, men inte fått gensvar.

Jag bekräftar att Drunoks Drängar existerar ännu. Dock så har jag blivit ombedd att helst inte lämna ut den nyaste addressen, men det lär de göra själva i sinom tid.

-Hjalle, meddelar.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Alltså, du bara måste ha gjort dig till för att råka ha något så ballt i urklipp just nu. Aldrig att jag köper att det var en slump! :gremelak: :gremlaugh:

(Men coolt att du skriver på Flux, för övrigt.)


/Dimfrost
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Egentligen hade jag ett par utkast till din och min heta cyberhångel-korrespondens, men det kändes tjaskigt att posta det (jag vet fortfarande inte om jag kan använda mitt smeknamn på dig offentligt ännu), så det här vad var du fick istället.

Håll till godo, min lilla marsipanbakelse.

/Riz
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ah, det förklarar ju saken. Samt det faktum att jag inte svarat i tråden, också. :gremblush:


/Dimfrost
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag har detta:

Vad fan, kan inte folk inse att det är betydligt lättare att lära och förändra sig om man bara får lite vänlig konstruktiv kritik istället för ovanstående eller att någon skriker "Jävla idiot! Så där kan du ju inte göra! Gör om, gör rätt för helvete!"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
”Två i huvudet och ett i bröstet” [4]
Personen är tränad på att effektivt mörda människor.

--

Ehhh... Ring inte polisen, tack.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
*turmvirvel'


Inget. Vet inte varför, men det kan vara det faktum att jag precis satte på datorn.

/Marcus hade dock lite roligheter från en actual play tråd om exalted i går.
 
G

Guest

Guest
(höginkomst)

Från ett inlägg på neotech forumet som jag skrev nyss.
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
När Vaar avslöjades för mänskligheten vaknade en stor oro. Plötsligt hade det blivit bekräftat att människan inte var ensam i universum och alla oförklarliga händelser som ufon, mystiska cirklar i sädesfält och bortförningar m.m. kunde genast skyllas på VAAR. Huruvida det fanns någon sanning i dessa påståenden
Sitter och skriver på vårat projekt. För närvarande skriver jag på lite bakrundsfakta, .. igen. =)

/Magnum
 
Top