Nekromanti Vad har din trollkarl för skumma kläder?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,552
Jag tänker att alla andra karaktärer är begränsade i vad de kan ha på sig. Krigare måste ha rustning, präster måste klä sig enligt sin religion och tjuvar måste antingen smälta in eller ha kläder som är lätta att smyga i. Men trollkarlar? De är fria att ha på sig den galnaste möjliga skiten. Så, vad är några galna kläder eller accessoarer trollkarlar har haft på sig i ett spel du spelat i och har du några nya idéer som passar?

Jag har i mina kampanjer haft trollkarlar som haft på sig:

En rock av katter. Nej, inte kattskinn utan levande katter.

Enhörningshorn pannband.

Fetish-latex-prästdräkt..

Spetsig hatt med stjärnor på.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,162
God45;n52003 said:
Jag tänker att alla andra karaktärer är begränsade i vad de kan ha på sig. Krigare måste ha rustning, präster måste klä sig enligt sin religion och tjuvar måste antingen smälta in eller ha kläder som är lätta att smyga i. Men trollkarlar? De är fria att ha på sig den galnaste möjliga skiten. Så, vad är några galna kläder eller accessoarer trollkarlar har haft på sig i ett spel du spelat i och har du några nya idéer som passar?

Jag har i mina kampanjer haft trollkarlar som haft på sig:

En rock av katter. Nej, inte kattskinn utan levande katter.

Enhörningshorn pannband.

Fetish-latex-prästdräkt..

Spetsig hatt med stjärnor på.
Ujjj...
Eld, BARA eld.

Snabeltofflor, puffärmar, korpnäbbshätta med bjällror, ENORM blygdkappsel och en peta-på-bönder pinne.

Nattmössa, trasig rock, en sandal, en träsko, någon annans underkläder (pants optional).

Illusioner, lite pinsamt när man går in i en dispell magic eller nån genomskådar en.

Rörliga tattueringar

Helrustningsformad-golem med innbygd kamin som kunde gå medans trollkarlen sov, skaffade senare en golemkropp med en babycarraiage han kunde sitta i (wohoo! fantasy-mecha!)

Kläder stickade av sitt eget skägg (han var dvärg)

Tunna fodrad med sammet med hängslen och hål "framtill" (Höhö, vill ni se min trollstav? höhö!)

Mögel
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Konrad Konvalj;n52013 said:
Spetsig hatt och penisfodral med tillhörande spottkopp och staf såklart.

Pics or it didnt happend!

EDIT: And make it nsfw plix!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Fantastiskt! :D

Vad säger du Iskaral, får magikern vara klädd i nått av ovanstående?
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Cissi;n52898 said:
Fantastiskt! :D

Vad säger du Iskaral, får magikern vara klädd i nått av ovanstående?
Du får välja ur Ellos höst/vinterkatalog precis som alla andra. Om det är fint nog åt dig?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Hmm... jag mins en trollkarl (Eller något i den stilen) från en bok jag läste som hade en mantel gjord av folks ögon uppträdda på någon slags metalltråd. Jag har för mig att ögonen fortfarande kunde se och trollkarlen såg allt de såg.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Iskaral;n53201 said:
Du får välja ur Ellos höst/vinterkatalog precis som alla andra. Om det är fint nog åt dig?

Meh, jag vill ju ha katter och snabeltofflor!
 
Top