Nekromanti Vad händer?

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Jag undrar mest över vad som kommer hända med de moduler som man suttit och väntat på i flera år nu när Eon 4 håller på att utvecklas?
Tro mig, jag tycker det är toppen med ett nytt regelsystem, men det känns som att de andra modulerna blivit lidande?

Samt hur kommer de äldre modulerna förhålla sig till Eon 4? Folk säger att de kommer att vara kompatibla, men med ett helt nytt stridssystem och ett magisystem som ligger i förvandling så känns det som att kompabiliteten kommer bli knölig?

Även där är jag dock positiv. Jag har inga bekymmer över att behöva köpa 15 nya moduler, något jag gladeligen gör. MEN, det kommer ju ta 5-6 år innan man tryckt ut dessa nya moduler, vilket är väldigt tråkigt.

Även om detta kan ses som kritik så är det mer rädslan över att sitta med en ny mysig regelbok och sen en enorm väntan på alla dessa nya moduler. Där vill jag inte hamna igen :gremtongue:

Keep up the good work dock.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Jag tror inte du behöver "vänta" på några nya moduler. Eon IV kommer att utspela sig i Jargien och den modulen lär också komma i ungefär samma veva som regelmotorn. Övriga moduler blir just det, moduler, tillbyggnader som kan pusslar så allt efter som. Dessutom har du ju de gamla modulerna om du skulle vilja spela utanför Jargiens gränser (vilket nog många också vill). Visst, befolkningsmängerna behöver patchas, halten magiker kanske kommer att gå upp eller ned, men jag tror inte att något av detta kommer att ställa till några större problem. Dessutom har Jargien utlovats att bli en minst sagt fascinerande miljö så du kanske inte kommer att ara lika sugen på att spela i Asharien efter att ha läst Jargienboken som du är nu.

Även där är jag dock positiv. Jag har inga bekymmer över att behöva köpa 15 nya moduler, något jag gladeligen gör. MEN, det kommer ju ta 5-6 år innan man tryckt ut dessa nya moduler, vilket är väldigt tråkigt.
Se Eon IV lite som ett nytt spel i en ny miljö, Jargien. Du behöver inte vänta på omgivningarna för dessa är snarare expansioner. Spelet är minst lika roligt utan dem, men ändå roliga att ha med. Jargien verkar dessutom vara mycket mer detaljrikt än tidigare utgivna moduler.
 

Boridus

Veteran
Joined
13 Mar 2004
Messages
106
Jag tänkte kanske mer på tex magi och stridsreglerna som det finns moduler för idag.

Vad jag har förstått så är både magi och stridssystemet under kniven för att göras om helt. Vilket känns väldigt bra då vissa saker där i känns krångliga och/eller tidsödande. Men med flera olika moduler som kommer ifrån det gamla systemet så misstänker jag att det lär komma nya modulet som ersätter de gamla? Vilket givetvis man ser fram emot, men samtidigt lär det ju ta sin lilla tid innan de når hyllan i affären :gremfrown:
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Vad jag har förstått så är både magi och stridssystemet under kniven för att göras om helt. Vilket känns väldigt bra då vissa saker där i känns krångliga och/eller tidsödande. Men med flera olika moduler som kommer ifrån det gamla systemet så misstänker jag att det lär komma nya modulet som ersätter de gamla? Vilket givetvis man ser fram emot, men samtidigt lär det ju ta sin lilla tid innan de når hyllan i affären :gremfrown:
Okej, Vapenmästaren och Mystik & Magi kommer kanske inte att fungera i 4an, men det är en liten uppoffring. Förhoppningsvis kommer man kunna använda regelbokens egna material för att spela magiker/krigare tills dess att nya moduler släppts för att ersätta de gamla.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Duncan said:
Okej, Vapenmästaren och Mystik & Magi kommer kanske inte att fungera i 4an, men det är en liten uppoffring. Förhoppningsvis kommer man kunna använda regelbokens egna material för att spela magiker/krigare tills dess att nya moduler släppts för att ersätta de gamla.
Nästan all vapeninfo som publiceras i Vapenmästaren kommer vara användbar i Eon IV. Men som sagt så kommer stridssystemet ändras ordentligt, så stridskonsterna från Vapenmästaren behöver en ordentlig konvertering för att funka i fyran.

Självklart ska man kunna använda sig av regelbokens material för att spelare magiker och krigare.
 
Top