Nekromanti Vad händer med releaseplanen se'n...

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
...när alver, misslor och av blod komna släppts.
Ska det fortsätta betas av på releaseplanen eller?

Jag antar att del 4 i sylfens vrede kommer komma upp (den skulle bli 5 delar va?).

Men kommer det börja arbetas med Schamaner & Drömvandrare, Vilddjur & Bruksdjur och Demoner & Demonologi när dessa böcker släppts? (eller arbetas det redan kanske?)
Hur går det med Jargiska Kejsardömmet?

Eller kommer det dyka upp nya saker på releaseplanen när det som ska släppas i vinter kommit ut?
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Jag pratade med Kim Vässmar under en spellmäsa på Gotland och jag kan ungefär bekräfta följande saker:

1. Alv boken borde verkligen komma i år. Den var försenad på grund av försenat inskickning av material. Den var tänkt till i sommras men kommer "nästan" garanterat till jul.

2. Av blod komma är påväg, själv ska jag få speltesta, Nästan säker på att den kommer till jul (har dock inte fått test materialet än).

3. Misslor blev problem mellan författarna och lite osämja om hur den skulle skrivas. Därför har den blivit försenad många gånger. Men borde vara klar efter jul.

Detta är inte totala fakta eftersom jag inte är med och jobbar med någon av böckerna. Detta bygger på en konversation med Kim Vässmar på almedalsbibloteket.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Ahha, tack för informationen...

Men jag tänkte mer på hur de planerat att fortsätta när de böckerna du nämner har släppts... Det hade vart trevligt att veta vad man kan vänta sig under 2008 (för jag hoppas verkligen att ettpar böcker släpps även nästa år) och sådär...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
3. Misslor blev problem mellan författarna och lite osämja om hur den skulle skrivas. Därför har den blivit försenad många gånger. Men borde vara klar efter jul.
Ehhh?!

Eftersom det är jag som har hand om expanderingen av Missleboken så blir jag väldigt förvånad av detta då jag inte har haft något som helst problem med Krille.

(Fast då har jag förvisso inte sänt något till honom... än)

Anledningen till misslor är sen beror delvis på lathet och delvis på att Kim inte hinner göra illustrationer till den.

Men den är på väg.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Isåfall har jag nog missuppfatat förseningen. Jag ber om ursäkt för det. Fick så mycket intresant info att jag kanske blandade ihop saker.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Oj, jag svarade visst på fel fråga. Måste läsa nogranare.

Jag har för mig att det var Demoner och Demonologi som arbetet skulle inledas med nu efter dom tre böckerna som är på väg.
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Misslor - Pajernas väktare

Eftersom det är jag som har hand om expanderingen av Missleboken så blir jag väldigt förvånad av detta då jag inte har haft något som helst problem med Krille.
Det kanske var Kim och Krille som inte var överens om hur misslorna skulle presenteras? Vill minnas att Krilles manus hade en känsla av "egentligen vill jag inte jobba med det här spelet längre" över sig och kan ju förstå då om Kim kunde känna ett behov av att modifiera det - främst i en spelattitydsmässigt positiv riktning.

Sebastian - spekulerar
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Misslor - Pajernas väktare

Någon konflikt har det aldrig varit tal om. Däremot så låg det tidigare manuset närmare titeln på ditt inlägg (Misslor - Pajernas väktare) än vad det nuvarande gör.
Det gamla manuset var välskrivet, men saknade en del av den visionen som jag och herr Nallo har för misslornas del i Mundanas utveckling, och hur vi vill se att de ska kunna spelas. Det har modifierats för att passa in bättre, och motivera misslors existens i spelgrupper och konflikter i Miundana. Dessutom ville vi få in mer informatin om misslor som i mitt tycke saknades i orginalmanus, och detta har skrivits till. Modulen har nu ungefär dubbelt så många sidor som den var tänkt i orginalutförande, och då gör ändå den nya layouten att det går in ca 35 % mer text per sida.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Re: Misslor - Pajernas väktare

Någon konflikt har det aldrig varit tal om. Däremot så låg det tidigare manuset närmare titeln på ditt inlägg (Misslor - Pajernas väktare) än vad det nuvarande gör.
Det gamla manuset var välskrivet, men saknade en del av den visionen som jag och herr Nallo har för misslornas del i Mundanas utveckling, och hur vi vill se att de ska kunna spelas. Det har modifierats för att passa in bättre, och motivera misslors existens i spelgrupper och konflikter i Miundana. Dessutom ville vi få in mer informatin om misslor som i mitt tycke saknades i orginalmanus, och detta har skrivits till. Modulen har nu ungefär dubbelt så många sidor som den var tänkt i orginalutförande, och då gör ändå den nya layouten att det går in ca 35 % mer text per sida.
Där om ett riktigt svar.

Ledsen läsare att jag satte griller i huvudet på er. Mycket pga mina vanliga "dåliga formuleringar" jag skrev konflikt när jag snarare menade:

"Bra men jag tycker att det blir bättre så här"
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Releaseplanen uppdaterad

Nu har releaseplanen uppdaterats. Se vad som halkat in mitt i utgivningen :gremwink:
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Releaseplanen uppdaterad

Det kommer senare i veckan när vi spikar omslaget. För tillfället ligger en "arbetsbild" ute, och därför ingen förstoring på den. men det kommer.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Releaseplanen uppdaterad

Fint... Damarien! :gremsmile: Det ska bli en kul modul att läsa...
Men det är alltså inga planer på att släppa Demoner & Demonologi och/eller Schamaner & Drömvandrare nästa år då? Synd isåfall...

Nåja, det ska bli kul att se förstoringen av Av blod komna när den kommer upp... :gremlaugh:
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Releaseplanen uppdaterad

Att Damarien gått in emellan är att den har fått högre prioritet, dels för att herr Melin varit duktigt produktiv, och dels för att det är en modul som jag känner bör prioriteras iom Av blod komna och uppföljaren på den. Det är mycket arbete kvar på Demoner, och det är herr Nallos jobb att säkerställa dess releasedatum. Men det är absolut ingen omöjlighet att den kommer att släppas under 2008. Dock kommer mycket av neogames resurser sättas in på regelskrivande under de första månaderna av 2008.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Releaseplanen uppdaterad

Regelskrivande? Vad innebär det mer precist?

-Hjalle, sent skall syndaren vakna.
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Releaseplanen uppdaterad

Regelskrivande? Jo, när man spelar rollspel, så brukar det bli väldigt ostrukturerat om man inte har åtminstone någon form av givna riktlinjer att följa, och dessa brukar vara skriftligen nedtecknade för att underlätta spridandet och konsekvensen i spelet. Dessa brukar kallas regler. Det är alltså nedtecknandet och utvecklandet av dessa skrifter vi tänker ägna oss åt i vinter :gremgrin:
(för lätt för att motså det svaret på den frågan :gremwink: )

Seriöst, så kommer det en hel del att stå i med Neotech 3, Hjältarnas Tid och ett brädspelsprojekt. Och några andra saker som är lite för tidiga att gå in på än.
 
Top