Nekromanti Vad händer inon rollspelsvärlden a´la SciFi ??

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Får väll erkänna att jag har dålig koll på vad som har hänt i rollspelsvärlden i scifi.. :gremblush:
Ni som har mer koll än vad jag har, vd har getts ut ? Vad kommer att ges ut ? Vad är bra, är lite sugen på att speal scifi nämligen... :gremtongue:
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Vad är nytt?

Wild Talents - superhjältespel från Arc Dream

Shadowrun - inte så nytt kanske men ändå...

Serenity - bygger på filmen Serenity och TV-serien Firefly

Vad kommer?

Coriolis

Mutant Chronicles

Warhammer 40.000 - släpps i tre delar som betonar olika delar av deras spelvärld. Först ut är Dark Heresy.

2320 AD - Uppföljare till 2300 AD

Traveller - Mark Millers nya version

Några tidigare mindre kända

Red Star - bygger på tecknade serien Red Star

Metabarons - troligen nedlagt då West End Games verkar ha gått i graven.

RIFTS - det är sällan någon skriver om Rifts här på Rollspel.nu. Spelet är en stor doldis. Tyvärr verkar Palladium Books vara på väg mot samma kyrkogård som West End Games.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Spelet är en stor doldis.
Av mycket, mycket goda anledningar.

I vår spelgrupp är iofs spelet ett samtalsämne som ofta dyker upp.

Exempel:

"Tja, det var ju iaf inte lika dåligt som RIFTS..."

"Jag får se till att skapa struktur i grundboken, jag vill ju inte att det ska bli RIFTS, så att säga."

"Nej, nu är det dags att döda några älsklingar. I den här takten kommer spelvärlden att se ut som RIFTS..."

"Nej, så kan du ju faktiskt inte göra med ditt regelsystem. Visst, det blir inte lika vansinnigt som RIFTS, men det är likförbaskat inte bra..."


...och så vidare.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
har kollat i boken, och den verkar vara väldigt bra... snygg bok i fyrfärg, och med uppdaterade och bättre disponerade BW-regler...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
En får tacka för svaret ditt.. har tyvärr inte hunnit kolla in länkarna som du gav mig. Men ska göra det så fort saker & ting lugnat sig lite.
 
Top