Nekromanti Vad hände med regelbeta 2 till Western?

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi är just nu inne i en galen sprint mot GothCon, för att få iväg allt vi vill på tryck. Ett bra steg på vägen är dock att vi nu har en ny tryckeripartner, vilket känns väldigt bra. Vi vill ju alltid leverera ännu lite bättre kvalitet än senast, både vad gäller det vi själva gör och den rena produktionskvaliteten. Det går framåt, men tar tid. Så den utlovade andra regelbetan kommer i början på nästa vecka.

För Westerns del arbetar vi längs några olika parallella linjer. Lukas har fått helgen på sig för diverse bilduppdateringar, så att den nya betan verkligen skall kännas ny och välmatad när ni får den.Samtidigt skall vi finslipa den inledande förklaringen till hur sjukdomar, droger och gifter hanteras i spelet. Vi har fått till en metod som vi blivit mycket nöjda med och som fungerat bra i speltest av olika slag. Det känns särskilt viktigt att systemet känns enhetligt och helt i överensstämmelse med all annan regelmekanik i boken. Det skall vara enkelt att spela och känna att man har en överblick.

En annan nyhet är spelledaravsnittet, där vi går in lite mer på alla dessa spelledarpersoner i Western och vad man använder dem till, samt fler tankar kring hur valet av Nivå att spela på kan påverka hur man lägger upp kampanjer och äventyr.

Samtidigt blir även introduktionsäventyret allt mer klart - men där får ni ge er till tåls ännu lite längre. Vill ju bli av med alla eventuella barnsjukdomar innan ni spelar. Funderar ni på var ni vill börja spela kan vi dock tipsa om att Texas aldrig är fel!

Slutstation White Haven blir också allt mer klart - detta är vårt konventsäventyr till GothCon, som kommer att gå på tryck innan konventet. Det är en actionpackad historia, mer filmisk än mycket annat vi gjort. Spelet mellan rollpersonerna är dock som alltid en viktig del av spelupplevelsen, där det är ni som spelar som avgör vad som händer.

Vi kommer tyvärr inte att få med oss Western IV till GothCon - men som det ser ut just nu kommer tryckpressarna snart att rulla igång. Det skall bli fantastiskt roligt!

/Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Tråkigt att ni inte hinner få tryckt till GothCon, men ser fram emot ny regelbeta i veckan!

Jag tolkar det som att åtminstone White Haven kommer att finnas till salu på GothCon då?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n75123 said:
[...]. Så den utlovade andra regelbetan kommer i början på nästa vecka.

[...]

/Anders & Tove
Torsdag eftermiddag... var är min uppdaterade regelbeta-pdf!!?? ;)
 

Cailith

Veteran
Joined
16 Mar 2015
Messages
1
Finns det någonstans där man kan läsa förändringarna mellan beta-versionerna?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Vad jag vet så inte mer detaljerat än vad du finner i uppdateringarna här på forumet, samt i de nyhetsmail som skickas ut till förbeställarna/crowdfunding-deltagare!

Jag är mer orolig över vart min regelboksbeta tagit vägen! :( Har någon fått?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Inkognito;n78333 said:
Jag är mer orolig över vart min regelboksbeta tagit vägen! :( Har någon fått?
Du är iallafall inte helt ensam om att inte fått någon.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Undrar fortfarande vad som hände med regelbetan version 2!
Jag hade förmånen att träffa Anders och Tove på Gothcon och vill minnas att Anders nämnde något om att denna beta planerades redan veckan efter...? :)

Ser verkligen fram emot att få läsa om sjukdomar, gifter, kampanjförslag m.m.. !
 

Razulv

Veteran
Joined
12 Feb 2015
Messages
25
Sitter också här och väntar med andakt, även om man inte får den nya betan snart så borde man väl åtminstonne få en förklaring till varför den är så sen.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Förklaringen till förseningen är skittrist. Årets influensa golvade oss totalt, och det har varit en seg rackare.Vi började bli sjuka i bilen hem från GothCon och var sedan totalt utslagna i två veckor. Därefter har vi haft två veckor som vi kunnat köra på halvfart, och bland annat fått iväg nästa Fenix på tryck. Nu börjar vi komma tillbaka igen så vi skall plocka upp den här bollen ordentligt igen.

En snabb uppdatering. Nu i helgen är vi på LinCon. Innan dess hinner vi inte få ut något.

Innan maj är slut kommer en uppdaterad regelbeta, men vi kommer snart att gå in i en tyst period där allt stängs av för nu har vi haft stort tryckmöte och tidsplanen är spikad. Det blir lansering av de tryckta böcker den fjärde jul - på USAs nationaldag.

Vi är lite sugna på att köra någon form av lanseringsfest den fjärde juli, i Stockholmstrakten.Vi kommer inte att kunna bjuda alla på allt, men folk som är intresserade får gärna höra av sig till oss på western@rollspel.com så att vi kan planera bättre.

Ha det gott,

Tove & Anders
 
Top