Nekromanti Vad hände med Phobia?

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Phobia var ju ursprungligen tänkt att komma ut för ett par år sedan, och det verkade nära när de körde äventyr till det på bland annat Gothcon. Strax därefter sades det något om att det skulle genomgå en "omarbetning" och sen dess har jag inte hört någonting alls. Hemsidan har inte uppdaterats på *mycket* länge...

Någon som har hört några intressanta rykten?
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Phobia var ju ursprungligen tänkt att komma ut för ett par år sedan, och det verkade nära när de körde äventyr till det på bland annat Gothcon. Strax därefter sades det något om att det skulle genomgå en "omarbetning" och sen dess har jag inte hört någonting alls. Hemsidan har inte uppdaterats på *mycket* länge...
Ja. Och det scenariot var inte alls roligt att spela. Och om det var en epitomi av Phobia så förstår jag att det skulle arbetas om. Vi behöver inte ett rollspel med snåriga, avancerade och tabellbaserade regler kring hur man påverkas mentalt av diverse saker.

Någon som har hört några intressanta rykten?
Inte ett ord.
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
jag tror att jag spelade ett Phobia inspirerat systemlöst äventyr på förra årets GothCon, handlade om några bankråanre. Kan inte säga att det gav mig någon lust att spela Phobia.

Jag brukade se fram emot Phobia men efter så lång tid har jag slutat att bry mig. Mellan mysterirollspel som Götterdämmerung, nya skräckrollspelet Noctum och klassikern Kult så ser det inte ut att finnas så mycket plats för ett till svenskt skräckrollspel.

A:
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Det scenariot spelade jag med. Det var dels inte speciellt bra, och dels gav det ingen som helst insikt i vad Phobia var tänkt att gå ut på.
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Jag spelledde ett äventyr till Phobia på LinCon för en massa år sedan. Fick runt tjugo sidor regler till det (nerbantade konventsregler, kallades det...) och ett halvtaskigt äventyr (Hypodermi). Jag tror inte att någon av mina spelare upplevde det som särskilt läskigt och själv kändes det inte som om Phobia hade någon egentlig fokuspunkt att hänga upp sig på. Kult har en underbart komplex värld att spela på, Götterdämmerung har själva tidsandan och Little Fears (inte svenskt, men jävligt bra) har barnperspektivet.

Jag är personligen inte ledsen för att Phobia inte har kommit ut än...
 
Top