Nekromanti Vad hände med Outer Limit games?

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Vad hände/händer egentligen med Outer Limit games? Efter Ultra Ducks så verkr det vara över. Sidan är inte uppdaterad på ett bra tag, till min stora besvikelse. Det står att det är saker på gång men det har det ju varit väldigt länge nu.

Någon som vet vad som hände/händer?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Verkar så!

Du kan ju alltid hoppas!

Hoppet är det sista man ska överge

/Jonas, djup :gremwink:
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Låter lurigt...

Ja, dessutom så läser inte Gardener det här forumet, så han kommer inte att ge ett svar här...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Låter lurigt...

"Ja, dessutom så läser inte Gardener det här forumet, så han kommer inte att ge ett svar här... "

Varför inte? Jag trodde att de allsmäktiga administratorerna höll en viss koll på alla forum.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Låter lurigt...

Jag har ett minne av att Gardener avsade sig uppgiften att övervaka det här forumet för ett tag sedan. Det hände medan jag var borta, men jag tror att det berodde på något slags oenighet om vad som egentligen ska diskuteras här (Gardener tyckte alltså att "vad som helst som kan tänkas he någon anknytning till sf, fantasy, rollspel eller kultur" var en alltför bred definition). Så det kan ju hända att han inte ens vill se oss längre...

-JPS-

edit: jag råkade visst skriva "övervara" i stället för "övervaka". En liten skillnad blir det...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Meddelande skickat! [ot?]

Ja, jag har skickat ett meddelande till honom nu (igår faktiskt) i alla fall, så om han svarar (hoppas, hoppas, hopppas) så får jag väl meddela resten av församligen.

Är dock lite nyfiken på varför [color:\\"green\\"]Gardener[/color] vet något som ingen annan vet. Men det är klart, jag vet säkerligen någon som ingen annan vet också. :gremwink: (Gör nu inte en OT-tråd av detta!)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Låter lurigt...

Precis. Gardener har en helt annan uppfattning om vad som skall diskuteras i det här forumet, och väljer att inte bevaka det över huvud taget eftersom mycket går i en ton som han genast skulle vilja låsa.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Meddelande skickat! [ot?]

Gardener och Mmm (Mattias Falck) är ju de som grundade och driver Outer Limit Games, om inte de vet så tror jag ingen gör det...
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
På det viset.

Inte visste jag att [color:\\"green\\"]Gardener[/color] var med på det (ha rinte kollat Credits så noga)... Mattias Falck visste jag om.

[color:\\"blue\\"] Sido historia: [/color] Jag till och med var utanför MF:s lägenhet en gång för att köpa UD men eftersom jag inte visste om det var rätt lägenhet så ringde jag aldrig på.

Ja vi får väl se om jag får något svar då... än så länge inte ett knyst. :gremfrown:
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Svar direkt ifrån OLG

Så har nu OLG talat. De sa:

"Hur som helst, sedan vi gav ut Ultra Ducks Pond Wars så har vi inte gjort någonting med Outer Limit Games, och det var på håret att denna expansion blev färdig ens. Problemet är att vi sedan ett par år tillbaka bor i olika städer och därför har svårt att jobba, dessutom har vi mycket att göra på annat håll, med jobb och andra projekt.

Då Ultra Ducks nu är slutsålt och intresset delvis svalnat så är det inte mycket som händer i företaget längre, det har ju alltid bara varit ett hobbyprojekt. Vi planerar att lägga upp en ny hemsida med information om läget, men det vi väntar med det tills vi fixat ett par saker.

MVH Olle Johansson
Outer Limit Games HB"
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Svar direkt ifrån OLG

*OLG-kappa på*
Det stämmer bra det. Vi har en helt omgjord sida färdig, med uppdaterad information om alla våra produkter och lite all möjlig extra information. Vi har dock en del saker att ordna innan denna kan läggas ut och väntar med det, vänta er ingenting speciellt dock - vi har inget nytt spel på gång eller så.

Det är väldigt trevligt att veta att det finns folk som fortfarande är intresserade av ens spel.

*Administratör-kappa på*
För övrigt är just denna typ av diskussioner anledningen till att jag inte är delaktig i modereringen här, det handlar ju inte något om rollspel och huruvida brädspel är kultur eller inte kan man diskutera i all oändlighet.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Absolut intresserad!

"Det är väldigt trevligt att veta att det finns folk som fortfarande är intresserade av ens spel."

Det är klart vi (eller åtminstone jag) är intresserade. UD som har varit en hörnsten i sällskapsspelskvällarna ett bra tag nu. Spelet som är i stort sett oförutsebart.

Jag tackar (igen) och väntar på sidans återuppståndelse.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Köp det!

Och det är bråttom, eftersom det är slutsålt och lär vara ganska svårt att få tag på.
 
Top