Nekromanti Vad hände med orcherna?!

Dr_hof

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
42
Location
Nässjö, Sverige
Köpte för ett par dagar sedan nya DoD 6, och slet med glädje upp paketet som kom.. Allt verkade ok, jag blev överlycklig när jag insåg att man äntligen lagt tillbaka den gamla balansen mellan alver/resten av raserna. Alverna var nu som de var tänkta från början. Mycket bra.
Dessutom verkade man ha koncentrerat sig på olika troll istället för en massa svartalfer och orcher, men var det verkligen bra? Jag personligen tycket om orcherna som fan, de var liksom ett ständigt orosmoln över världen. Så fort ngn elak krigare/trollkarl/halvgud skulle ut i världen och härja så kom de i släptåg efter.
Nu tycks man koncentrerat sig på troll. Inte av ondo helt kanske... Vet inte... Ingen annan som saknar orcherna?

Ett annat plus, som jag fullkomligt älskade är den nygammla inriktningen på "sago fantasy"... BRAVO!

/"Come! Come! To Mordor I will take you"
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
jag tycker inte att orcher passar in i norden men om du vill ha dom så kan du ju bara ta dom gamla orcherna och lägga in dom.
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Snyft

Ja, jag kommer alltid att sakna orcher. Men som jag förstod det så liknar väl trollen orcherna mer nu än vad dom liknar troll stereotypen. Men visst saknar jag orcherna. Men som sagt, lägg till dom om du vill /images/icons/smile.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
De har väl "försvenskat" det med att kalla orcherna troll, gråtroll och orch tycker jag är samma sak om man
kollar på beskrivningen i boken.
Men det som räknas är att det är ett förbannat roligt rollspel.

-Chrono

Då är saken Biff
 

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
jag håller med trollet på den punkten.
hehehehehe.

SoC

kraften kanske vinner i inre styrka men ingen överlever ett två hands svärd i huvudet hehehe.
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Jo...

..det där är sant (enligt mig), personligen så tycker jag nog att orcher mer hör hemma i mer "orientaliska" miljöer, inte i djupa skogar. där är det troll som härskar och så kommer det att förbli i min spelvärld...

MvH Martin
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Orcherna ja....

Visst saknar man kanske orcherna men vi måste alla gå vidare...(Nog skämtat)

Jag måste säga att jag gillar att Riotminds tog steget och dumpade orcherna. Det blev myclket så för mig att jag ville lägga in lite strid här och var så jag lät ett par orcher attackera mina äventyrare. De blev liksom de ultimata "motståndarmonstrena".
Jag hoppas, eller vet att jag kommer ur det nu.
När det gäller den nordiska sagostämningen säger jag som jag och så många andra tidigare har sagt..
Det är helt underbart

Med vänliga hälsningar Sitor

torvik@brevet.nu
<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A>
 

Dr_hof

Veteran
Joined
26 Apr 2001
Messages
42
Location
Nässjö, Sverige
Troll

Säga vad man vill, men jag lirade DoD6 systemet första gången igår med min spel grupp. Jag blev mycket förvånad måste jag säga... I de djupa skogarna skall trollen fortsätta härska...!
Orcher i all ära men att spela med lite troll var en frisk vind.

/"Come! Come! To Mordor I will take you"
 
Top