Nekromanti Vad hände med alla Eon hemsidorna?

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Är det någon som vet vad som hänt med de gamla sidorna typ
EonSE? Eller som har koll på vilka som drev de nerlagda sidorna så man kanske kan få lägga upp de material som kan tänkas ligga i gömmorna.
Håller på att försöka få ordning på Eonbiblioteket. Så de i alla fall finns 1 levande eon sida. De flesta man hittar har varit tvär döda sen millennium-skiftet, undantaget Drunoks Drängar som kanske bara ligger i dvala sen 1 år tillbaka och Jörgens Rollspels sidor som dog 2006.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
det skulle vara kul att du som eldsjäl tog tag i det, tyvär har jag itne tid att lägga ner. den tiden jag har lägger jag ner på min kampanj istället.
hoppas en ny sida som faktiskt håller sig uppdaterad ganska ofta iallafall.
Jag kan kolla om jag har något matrial också men tyvär tror jag inte det då allt mitt gamala eonmatrial försvann för ett två år sedan då jag formaterade datorn utan att kunna få ut matrialet :gremsmirk:
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Kan meddela att den nya designen är mer eller mindre klar och upplagd nu. Dock så är inte allt gammalt material konverterat ännu men det kommer. Och förhoppningen är att kunna lägga upp material i alla fall 1 gång i månaden (får se hur det går med det)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vi kommer att uppdatera Drunoks Drängar...nån gång. Har massor av material som ligger och väntar. Jag må vara lat, men om det bara vore upp till mig hade sajten uppdaterats för länge sedan...

Så den som väntar på något gott...

- Ymir, försäkrar
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
"Jörgens Rollspels sidor som dog 2006"

Nja, död och död. Kanske mitt intresse väcks upp igen nån gång. Allra helst skulle jag vilja ha nån som kunde ta över den och på nåt magiskt sätt driva den vidare precis som jag vill. :gremtongue:

Problemet just nu är brist på intresse och överflöd av lathet.
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Jag har helt gått från att fundera på att hålla någon sorts Eon sida igång, till att försöka sparka liv i wikin så att den som vill kan bidra med material.
Skulle man samla allt material som finns tillgängligt där skulle man ha en bra drak-skatt att börja bygga på.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Ja, det gäller bara att någon samlar ihop allting som ligger och skräpar hos spelledare och på internet...

Det vore också bra om det fanns någonstans att lägga upp PDF-er och så; en av de bästa grejjer jag hittat på internet var ett exceldokument där man kunde ordna in effekterna efter aspekt (att det inte är skrivna så i Mystik & magi gör ju letandet fruktansvärt jobbigt), och dessutom har jag en liknande skapelse som tar upp alla örter och gifter som jag letar att ställe att kunna lägga upp på.
 
Top