Nekromanti Vad gillar ni de här spelen då?

Charmed

Veteran
Joined
6 Sep 2003
Messages
9
Location
Norrköping
Usagi Yojimbo (jag tycker det är grymt bra), MArvel SAGA (friforms mums) och Buffy spelet (har jag inte spelat, är det bra?), vad tycker ni?
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Buffy regerar!

Buffy är ett riktigt bra spel som kanske bäst lämpar sig till att spela just Buffy i, men som är flexibelt nog att tillåta även andra TV-serier som kanske cyberpunkiga Dark Angel eller fantasybetonade Xena.

Systemet är EDEN Studios lätta version av Unisystem. Unisystem används i bland annat spelen WitchCraft, All Flesh Must Be Eaten och Terra Primatae. I Light-versionen har man reducerat färdigheterna ner till 18 stycken och tagit bort alla slag som spelledaren behöver slå.



Kanske passar det allra bäst för spelare som gillar serien (som jag, då) men kan funka så länge deltagarna har ett litet hum om vad det går ut på och hur världen fungerar (Buffyverse, alltså).

/Duddmannen
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: Buffy regerar!

Jo men Buffy har många emot sig, vad jag har märkt...

TV-serien eller spelet? Om du menar serien, ge mig deras namn så att jag kan "tillrättavisa" dem! :gremwink:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Re: Buffy regerar! (OT)

Jo men Buffy har många emot sig, vad jag har märkt...

TV-serien eller spelet? Om du menar serien, ge mig deras namn så att jag kan "tillrättavisa" dem!
Jag vet! Jag vet! De heter TV4! :gremcool:

/tobias
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
BVPHI VINCIT OMNIA (propagandakampanj)

För tveksamma och inte helt frälsta
Rollspelet Buffy the Vampire Slayer är ett riktigt bra spel, även om man inte gillar serien. Visst, det kan kännas omotiverat att köpa ett TV serie-baserat spel till en serie man inte är intresserad av, men låt mig förklara. Hela systemet som används, UniSystem Light finns med, inklusive detaljerade exempel på VAR ENDA regel. En bok, ett spel. Till skillnad från många andra spel, behöver man bara en enda bok. Multum med gratismaterial finns att hämta på nätet (fast det gäller ju förstås ALLA bra spel nuförtiden). Regelboken är i Hardback - hållbar alltså. Det enda som är miljöspecifikt är några av Fördelarna (Qualities) och Nackdelarna (Drawbacks). Men bortser man från dessa så är spelet helt färdigt att användas till i stort sett vad som helst.


För Buffy-frälsta
Komplett episodguide, detaljerade beskrivningar av huvudpersoner och många andra som varit med genom åren. MASSOR av bilder och ÄNNU FLER citat från serien. Spelet i sig förmedlar känslan i TV-serien på ett utmärkt sätt och regelsystemet uppmuntrar till Buffy-tänkande (oxymoron?).

Glöm heller inte att du lätt kan plocka in material från de övriga UniSystem-produkterna. Vad sägs om t ex alla coola Zombier från All Flesh... eller RIKTIGA häxor från WitchCraft?

Kort sagt - Buffy the Vampire Slayer RPG är mer än bara Buffy the Vampire Slayer.

/Duddmannen
 

Charmed

Veteran
Joined
6 Sep 2003
Messages
9
Location
Norrköping
Re: Buffy regerar! (OT)

Jävlarna på fyran, behandlar Buffy som skit. Fast nu har de börjat köra säsong 4 på 4?, i och för sig också det en ruggitgt usel kanal, en Buffy sänds på torsdagar klockan nio där!
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Säger bara: KAZAA [OT]

Hade det inte varit för detta underbara lilla program hade jag gått under av Buffy-brist vid det här laget. Nu kan man se alla avsnitt från HELA serien när man tycker och behöver inte lita på att TV4+ ska behaga visa något.

Skaffa KAZAA.

/Duddmannen
:gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Säger bara: KAZAA [OT]

Hade det inte varit för detta underbara lilla program hade jag gått under av Buffy-brist vid det här laget. Nu kan man se alla avsnitt från HELA serien när man tycker och behöver inte lita på att TV4+ ska behaga visa något.

Skaffa KAZAA.
Men köp för säkerhets skull avsnitten på VHS eller DVD först så att ni inte gör något olagligt.

Dessutom finns det mycket bättre program än Kazaa.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Ahem!

<blockquote><font class="small">Citat reglerna:</font><hr />
Förolämpningar, personangrepp, bråk och andra otrevligheter tolereras inte. Detsamma gäller inlägg som strider mot svensk lagstiftning eller som kan uppmuntra till brott mot svensk lag.[/quote]

Visst, det är inte olagligt att ladda ner något från Kazaa (än - det ska tydligen bli ändring på det vid årsskiftet), men det är olagligt att ladda upp och att uppmuntra andra att laddda upp - vilket Kazaa bygger på.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Skaffa KAZAA men... [fortfarande OT, lite IT]

Jag uppmuntrar härmed folk att skaffa Kazaa och bara ladda ner. Just det, ni läste rätt! Ladda inte upp någonting! Om det inte är sådant ni själva producerat, förstås.

Det är inte min avsikt att uppmuntra till brott mot svensk lag.

Så bryt inte mot lagen.

/Duddmannen
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Skaffa KAZAA men... [fortfarande OT, lite IT]

Så bryt inte mot lagen.

Well... uhm... rent praktiskt så hamnar ju nerladdningarna i samma katalog som uppladdningarna, så om du inte är väldigt snabb på musen så bryter du mot lagen i flera hela sekunder. :gremgrin:
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Re: Skaffa KAZAA men... [fortfarande OT, lite IT]

Du kan ställa in KAZZA så att du inte delar med dig av filerna.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hur Kazaa uppmuntrar till brott

"Jag uppmuntrar härmed folk att skaffa Kazaa och bara ladda ner. Just det, ni läste rätt! Ladda inte upp någonting!"

Problemet med att ladda ner är att någon annan måste ladda upp. Det är liksom det som konceptet Kazaa bygger på. Så om Kazaa kräver att någon laddar upp för att Kazaa ska fungera så uppmuntrar Kazaa till brott.
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Re: Skaffa KAZAA men... [fortfarande OT, lite IT]

Faaaasst från vad jag vet från då jag hade kazaa(har det inte längre, formaterat om datorn) så har dom gjort så att dom som delar ut mer har förturs rätt mot dom som delar midre. Delar man inget så blir det fort svårt att få ner något. Sen kan man dela ut men då måste man se till att klicka bort dom som ladar ner. Och då, då måste man vara snabb med musen som någon påpekade.

/Hartland - som tycker att kazzas största användnings område e porr...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Hur Kazaa uppmuntrar till brott

Problemet med att ladda ner är att någon annan måste ladda upp. Det är liksom det som konceptet Kazaa bygger på. Så om Kazaa kräver att någon laddar upp för att Kazaa ska fungera så uppmuntrar Kazaa till brott.
Detta naturligtvis under förutsättning att uppladdningen sker från ett land där det är olagligt. Sker det exempelvis från en maskin placerad i Sealand så är det helt i sin ordning.
 
Top