Lupus Maximus;n110755 said:Ymir, vad är det med striderna som du inte gillar. Reglerna stör? Ger fel "flyt"/passar inte med narrationen? Ger inte den sorts slutresultat som du väntar dig? Något annat?
Primärt stör jag mig på att reglerna inte ger de resultat jag önskar mig. De innehåller för mycket bokförings-element, att man kan boosta attribut med blod förstör min känsla för vad karaktärerna är kapabla till, sannolikhetskurvan är helt fucked, vampyrer blir alldeles för squishy (särskilt som aggravated är alldeles för bra), discipliner är imba (protean --> celerity --> fortitude --> allt annat), saker är för flummigt beskrivna och abuseable (klassiskt move; håll någon stilla i luften med Movement of the Mind och elda dem med Lure of Flames), skadesystemet är alldeles för lågupplöst och slumpartat, och jag saknar tydligare mekaniker som ger besten nån slags mening (som den har i Wraith och KotE), och spelarna mer inflytande över narrativet. Och rent överlag börjar jag bli trött på system som delar upp strider i stridsrundor, i synnerhet eftersom den här kampanjen kommer ha det för mig höga antalet 3 eller 4 spelare; jag vill ha ett konfliktresolutionssystem som kan lösa en episk strid på några få tärningsslag.