Vad gör man i Åtvidaberg på en onsdagskväll?

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
413
Location
Linköping, Sverige
Hej!

Ska skjutsa dottern till några av hennes kompisar i närheten av Åtvidaberg i morgon kväll. Behöver hålla mig ur vägen tills hon ska ska hem (eller jag ledsnar), så någon timme antar jag.

Vad kan jag hitta på under tiden?

Vill inte sitta och frysa i bilen. Kan nog blir ganska sent, ca 12 eller så, då hon är 17.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Har varit i Åtvidaberg ett par gånger och det är nog en av de absolut tråkigaste "städer" jag varit i, tyvärr!
Men gå och sätt dig på en restaurang och ta en god bit mat och kanske htta ett ställe som visar något på TV? Annars händer det inte mycket i Åtvidaberg är min uppfattning.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
De har väl ett folkbibliotek? Sätt dig och läs lite, kolla igenom deras kartsamling, eller bläddra lite i faktabladen om EU.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
413
Location
Linköping, Sverige
Jag kanske uttryckte mig lite fel. Tidsperioden är ca kl 20-24 skulle jag tro, så mycket är väl stängt. Åtminstone biblioteket antar jag.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Jag kanske uttryckte mig lite fel. Tidsperioden är ca kl 20-24 skulle jag tro, så mycket är väl stängt. Åtminstone biblioteket antar jag.
Då har ju solen gått ner så du kan inte ens skjuta Solkanonen!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
20-24:00säget du

se om det finns nån bio och nån film som startar 21:00 och håller på i 2h30min då är iaf klockan 23:30 och det närmar sig hemgång fram tills bion börjar alltså ifrån 20 till 21 kan du ju slå ihjäl tiden på den lokala pizzerian eller nått
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
20-24:00säget du

se om det finns nån bio och nån film som startar 21:00 och håller på i 2h30min då är iaf klockan 23:30 och det närmar sig hemgång fram tills bion börjar alltså ifrån 20 till 21 kan du ju slå ihjäl tiden på den lokala pizzerian eller nått
Linköping är ca 40 min bort, och där har du en del film att välja på med starttider från 20.15 enligt filmstaden.se :)
 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
469
Location
Uppsala
Såg trådtiteln och trodde att det var en krönika till ett Kufscenario.

...jag hoppas att din onsdagskväll inte blir som ett Kufscenario.
 
Top