Nekromanti Vad gör barn nuförtiden föresten ?

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,204
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Vad sysselsätter sig en ungdom (6-15år) med på fritiden ?
Finns det fritid, eller är det bara träning (sport) ?Spelas det nåt fia med nuff, eller är det bara online-shooters där ute?





/fundersam
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Super inte mellanstadiekidsen också, då? Jag tycker man läser i tidningen hela tiden om fulla tolvåringar som raglar omkring på gatorna på helgerna.


/Dimfrost, stofil
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
En hel del verkar ha betydligt mindre fritid än vad motsvarande åldrar hade för ett eller ett par decennier sedan. När det inte är skola skall tiden rutas in i olika slags aktiviteter. Men det finns gott om slynglar som bor vid sina datorer och konsoler.
 

Gylf draken

Warrior
Joined
30 Nov 2004
Messages
274
Location
Rundvik
Nördarna har fått sina mödrar att päja för WOW, så dom sitter hela dagana framför datorn.

Sedan har vi skejatna som nu på vårkanten börjat dyka upp överallt och vara ivägen.

Sedan självklart (nedan inlägg)
Junioralkisarna som dom äldre lurar på en flaska piss som de säger är vitvin, vilket sedan gör dem så (inbillat) ful så att de inte kan gå rakt.

VH Jens.L "Som en Ornitolog, fast fjortisar"
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Som tillhörande gruppen (eller nästan... jag är faktiskt 16) så kan jag nog komma med lite bättre svar en de här nedanför.

Jaq själv kanske kan kvalificera mig som slyngel som bor framför datorn eller konsol . Jag tillbringar ganska mycket tid framför datorn. Sedan så finns det tränar jag simmning... inte så mycket längre men i den ålder som efterfrågas så tillbringade jag rätt många timmar i veckan i bassängen. Jag hänger med kompisar och så spelar jag rollspel. Med det sista så är jag inte särskilt reprensativ.(Tror det stavas så)

Min jämnåriga hänger med kompisar, tränar något om de gör det, gör läxor, glor på dumburken och annnat i samma stil.

På helgerna så är det fester som gäller. Jag bor ute på landet (Laholm) så det händer inte så mycket här. Om det finns en fest så kan du ge dig f*n på att 90% av alla i en åldersgrupp är där. Då också rejält packade.

/Marcus som bor i bonnaland
 
Top