Nekromanti Vad går Demon the Fallen igentligen ut på?

StefanB

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
207
Location
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Hej,

hoppas att det blev rätt forum.

Min fråga är angående Demon the Fallen och frågan är vad det går ut på. Hittills har jag uppfattat det som, vara tuff, få anhängare, vara ännu mer tuff. Sen finns det dom demoner som vill upp till himlen igen genom att få förlåtelse. Och sen finns det dom som hatar människor och dödar allt och alla.

Sen sitter jag här och funderar på vilka "fiender" man har, andra demoner? demonjägare? Änglar?

Jag har bara läst boken nån gång och har inte lyckats uppfatta vad spelet igentligen går ut på.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Ingenting?

"Jag har bara läst boken nån gång och har inte lyckats uppfatta vad spelet igentligen går ut på."

Jag med.. men det är väl det som är hela grejen med rollspel? De ska inte gå ut på någonting. Det ska inte finnas något utstakat "mål", allting ska vara öppet och fritt.

Imho, Demon the Fallen är mitt värsta inköp av spel någonsin... och då har jag den oreviderade DoD6-boken..

'Demon' är nog det absolut sämsta av spel som White Wol släppt. Konceptet är roligt och tilltalande men då man läst boken vill man inte leda det, alla demoner är ju för fasen ensamvargar verkar det som. Nu var det ett tag sedan jag skummade igenom den, men jag tror ortfarande att jag har en någorlunda rätt bild.
 

Thaar av Makho

Veteran
Joined
21 May 2005
Messages
12
Re: Ingenting?

Jag kan inte riktigt hålla med dig att alla demoner är ensamvargar, de flesta vampyrer är också lite skygga men ironiskt nog är de samtidigt "flockdjur", eftersom demoner har kvar känslor och minnen från människornas som de besätter så borde det innebära att de till viss del behöver sälskap eftersom människor också är sociala varelser.
 
Top