Vad finns egentligen på HBO Max?

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,086
Första säsongen var ju riktigt bra. Ser att andra säsongen inte riktigt fått lika bra betyg (så är det ju väldigt ofta), men funderar ändå på att se den.
Precis, än så länge har andra säsongen inte varit lika spännande. Inte jättedålig heller, men den har ju stora skor att fylla om man säger så.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,358
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Sen kan man ju diskutera hur bra streamad 4K egentligen är. Flera hemmabio-fantaster jag känner menar att strömningens kvalitet är väldigt mycket sämre än den man får på en köpt skiva.
Så är det självklart, bitrate är viktigt. Men om 4k streaming med HDR är sämre än 4k-bluray, så kan du också förstå att 1080p som streamas är betydligt sämre än den du ser på en vanlig bluray.

Så att sämre är sämre än bättre är ju enkelt att konstatera, samtidigt som det är enkelt att se att 4k med HDR som streamas är mycket bättre än 1080p utan HDR. Och ja, jag är en sådan där knäpp person med stort intresse för hemmabio. Så att streamade filmer är sämre än den på skiva är knappast något nytt.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,358
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Min TV klarar inte av vare sig 4K eller HR och jag lär nog inte uppgradera nån gång snart, men jag förstår frustrationen hos de som, om jag fattat rätt, nu får betala betydligt mer för bibehållen funktionalitet…
Du skulle gilla 4k med HDR :) Bra HDR är magiskt i jämförelse med film man sett utan HDR.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,358
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Uppenbarligen säsong 2, 3 och 4 av Doom Patrol. Men inte säsong 1. Troligtvis för att jag var på säsongsfinalen dagen innan de bytte, och inte kollade färdigt.

Jag är inte bitter.
Jag personligen är bitter som fan. Trots att jag inte har något rabatterat pris på livstid, så kommer onekligen mina kostnader öka från 99kr till 169kr då det inte finns en chans att ”Max” kommer tillåta mig att få 4K och HDR för alltid. I USA så varade tiden då gamla kunder fick behålla den bästa kvaliteten till samma pris i sex månader, sen fick de betala premium eller säga upp. Dessutom är bitraten sämre på ”Max” än den var för ”HBO Max”. Så kvaliteten är sämre på ”Max” i jämförelse med det vi hade och de vill att jag i slutändan skall betala mer… För vad? Wahlgrens värld och annan skit, folk som gräver guld och vars problem inte alls är scriptade… Så extremt mycket skit som tillagts där HBO var ett varumärke som kunde stå på egna ben.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Du skulle gilla 4k med HDR :) Bra HDR är magiskt i jämförelse med film man sett utan HDR.
Jag är färgblind och har uselt färgseende generellt. Jag förstår att många tycker att HDR är fantastiskt; för mig är det… okej, men inget jag liksom går upp i limningen över. Det är som med ljud; det är väl för all del bra med bra ljud, men det är nog viktigare för mig att det är surround än att det är "bra".
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
114
Location
Karlskrona, typ.
Uppdatering nu när jag kommit hem från jobbet. MAX funkar ypperligt med VPN och USA:s utbud är precis som väntat hysteriskt mycket större än det vi har här. Imorgon ska jag nog titta på Zone of Interest. Får se om jag uppgraderar mitt abonnemang så jag får 4K dock.

edit.. går man igång på hajar så finns det dokumentärer att titta på så det räcker och blir över. Jag vet inte hur många jag scrollade förbi men många var det.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,597
Location
Helsingborg
Om man tittar i webbläsaren kan det vara bra att känna till deras begränsningar:
  • Google Chrome: Up to 720p (although you can get 1080p using Chrome OS, like on a Chromebook)
  • Firefox: Up to 720p
  • Opera: Up to 720p
  • Safari: Up to 4K (requires a select 2018 Mac or later with an Apple T2 Security Chip and MacOS 11.0 Big Sur or later)
  • Microsoft Edge: Up to 4K (requires HDCP 2.2-compliant connection to a 4K display, with at least Intel’s 7th-generation Core CPU, plus the latest version of Windows)
Jag kör Netflix på Edge (Windows) och Safari (Mac). Det är det enda jag använder de webbläsarna till. Har skrivbordsikoner för att öppna just den webbläsaren specifikt för Netflix.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,667
Finns det inget ställe att bara se vad som är nyast på nya Max appen?
 
Top