Vad finns egentligen på HBO Max?

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,114
Så nu ska det alltså höja priset samtidigt som de skräpar ner kanalen med en massa sport? Börjar fundera på att avrigga mig från mitt halvaprisethelalivetdeal.
 

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
84
Location
Boden
Så nu ska det alltså höja priset samtidigt som de skräpar ner kanalen med en massa sport? Börjar fundera på att avrigga mig från mitt halvaprisethelalivetdeal.
Samma här. Har haft HBO sen det började men jag har ingen lust att betala för Wahlgrens eller en massa annan dynga jag inte vill ha.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,021
Location
Umeå
Så nu ska det alltså höja priset samtidigt som de skräpar ner kanalen med en massa sport? Börjar fundera på att avrigga mig från mitt halvaprisethelalivetdeal.
HBO var den första streamingtjänsten jag skaffade och har hållit mig till dem troget medan andra har kommit och gått. Tills nu. Jag sade upp abonnemanget förra perioden och nu har det gått ut. Det verkar mest vara fullständig skit som de har lagt till med den nya sammanslagningen. Högre pris för att kunna se fler kändisar, dokusåpor, sport och nått j*vla Deadliest catch. Man har få stå ut med mycket för att få ta del av det som de exklusivt borde ha ägnat sig åt: kvalitetsserier som Deadwood, Carnivale, The Wire, Band of Brothers, True Detective och oräkneliga fler. Men droppen kom när de meddelade vad som skulle bli deras nya första originalserie: en rutten dokumentärserie om Benjamin Ingrosso. Där försvann alla år av troget följande, alla skratt vi haft tillsammans, HBO och jag, alla gånger vi gråtit, häpnats och fröjdats ihop. Allt raserat och utraderat. Det var med sorg jag hovrade över knappen för att avsluta abonnemanget, men så dök nån jädra reklam upp för skiten och det var dags att avsluta det som behövde göras ogjort. Adjöss och hoppas skiten går under så att jag slipper komma i kontakt med det i onödan. De ska VETA att de gjort fel. Det ska slå där de giriga mogulerna känner det, i plånboken!

Nu har jag istället signat upp mig för en ny streamingtjänst som verkar riktigt lovande. Kan rekommandera den: Netflix. Riktigt bra, tror att jag är bland de första på den bollen. Black Mirror, Stranger Things, 3 Body Problem... här kommer jag!
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,205
Jag dumpade HBO när de ville att jag skulle säga upp abonnemanget som jag haft under många år och teckna ett nytt med en alternativ mailadress, för att få samma rabatt som nya kunder. Så gör man inte mot trogna kunder! Och nu när de plockar in en massa Discovery-dynga minskade chansen att jag ska teckna abonnemang hos dem från noll till aldrig i helvetet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Brand loyalty och att "gilla företag" är för suckers, samma sak som att alla som på riktigt sitter i skyttegravarna mellan Playstation och Xbox mest är oavlönade PR-agenter… Man gör nog bäst i att ha en så opersonlig "relation" som möjligt till streamingtjänsterna. För egen del kommer jag antagligen att fortsätta ha kvar HBO, så länge de inte aktivt tar bort de serier jag inte hunnit se där och som är bra. Plus att jag har direkta ekonomiska incitament att vara kvar, eftersom jag har sånt där halva-priset-livet-ut-pris, som de varit "snälla" nog att respektera även nu när de kör ner sitt HBO-varumärke i en mixer.
 
Last edited:

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
261
Kommer att dumpa mitt HBO innan den billigare perioden tar slut. Jag kommer nog att behålla Netflix och förmodligen disney för de har en del jag gillar och de bra barn innehåll för min dotter.
Jag är förvånad att inte de inte kör bra erbjudanden på att binda sig ett tag. Det kanske kommer när de märker att folk blir mindre och mindre lojala. Annars kommer jag vänta tills en bra series om jag verkligen vill se som Fallout eller Shogun har släppt alla avsnitt och betala för en månad och direkt säga upp abonnemanget. Jag känner ändå att det är värt att betala för att de ska producera för saker jag gillar så det kommer mera av det. Det kan lätt komma en gräns där det blir osmidigt och lättare att kolla på mer olagliga alternativ.
 

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
115
Location
Karlskrona, typ.
Får se hur jag gör med mitt HBO, jag är ju en av de där som har halva priset sen innan men tappar jag min 4K upplösning så känns det ju skit.

Det som kan rädda mitt abonnemang är hur det lirar ihop med min VPN, innan det blev MAX i USA så kunde jag botanisera bland deras utbud vilket var klart bättre än vårt.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,360
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag hade HBO Max och innan Nordic, nu har jag Max... Men eftersom jag signade direkt HBO Nordic fanns tillgängligt så har jag inget rabatterat pris. Jag betalar nu 99kr i månaden för ett abonnemang som heter Legacy... Hittills så har jag fått behålla 4K och HDR, men jag vägrar att acceptera 1080p och utan HDR som tydligen skall vara det som gäller i alla abonnemang med undantag för premium.

Så jag behåller Max tills de tar bort mina "privilegier" och efter det så får jag göra en bedömning om 169kr i månaden är värt deras innehåll för jag tänker inte ta några av deras sämre abonnemang.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,118
Location
Tindalos
Dumpade HBO i samband med att jag hoppade av Telias TV utbud. Det var i samband med att Viaplay och Telia gick en runda med varandra.
Sen blev det Netflix. De har ett bra utbud av europeiska miniserier, många av dem krimserier. Hoppade av Netflix i April men min dotter lyckades kicka igång abonnemanget igen av misstag 2 dagar efter det upphörde, så det blev en månad till.
Nu är det DisneyPlus. Har inte sett Star Wars serierna tidigare, samt att sonen är nyfiken på filmerna.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
294
Location
Helsingborg
Från första början var väl HBO Max lite nischat till mer "fancy-pancy"-storproduktioner vad gäller tv-serier samt filmer. Idag känns det som att de fortsätter den profilen men att de enligt mig har tappat bollen lite. I det stora hela så är väl HBO Max tillika numera Max som vilken annan streamingtjänst som helst. Där finns skit och det finns diamanter.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,333
Location
Kullavik
Står att jag har ett "Före Standard" abonnemang för 50kr/månad.
Mitt Netflix kostar väl nästan 4ggr så mycket (189:) och innehåller rätt mycket skräp. Anledningen att jag har den är att jag ville kolla klart The Crown, men sen har jag mest glömt att säga upp den.
Disney betalar jag 89:- för
AppleTV+ betalar jag 99:- för.
Har även TV4 play för 149:- (eftersom min fru kollar främst på den).

EDIT: Har sänkt mitt Netflix till 129:- nu. Så sällan jag kollar att jag inte behöver 4K.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,360
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Min "besatthet" vid att ha mina tjänster vid 4k och med HDR, är att allt under det ser ganska risigt ut om man lagt 50k på en bra tv. Jag vill ha vad jag betalat för så att säga. Bäst resultat får jag självklart av att använda mig av 4k-Blu-ray, men ibland behöver jag streama serier etc. Därför är jag villig att betala för att få 4k och HDR, även om formatet borde vara standard 2024.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,098
HBO har alltid lyckats få mig sugen på en ny serie just som jag bestämt mig för att säga upp tjänsten. Just nu kollar jag på säsong 2 av dokumentärserien The Jinx. Fast det kan hända att jag ger upp mitt i, jag är i någon period nu då det är svårt att avsluta tv-serier
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,360
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Står att jag har ett "Före Standard" abonnemang för 50kr/månad.
Mitt Netflix kostar väl nästan 4ggr så mycket (189:) och innehåller rätt mycket skräp. Anledningen att jag har den är att jag ville kolla klart The Crown, men sen har jag mest glömt att säga upp den.
Disney betalar jag 89:- för
AppleTV+ betalar jag 99:- för.
Har även TV4 play för 149:- (eftersom min fru kollar främst på den).

EDIT: Har sänkt mitt Netflix till 129:- nu. Så sällan jag kollar att jag inte behöver 4K.
4k är bra, men det är HDR som verkligen skapar den bästa upplevelsen. Sen att 4k och HDR nästan alltid ingår i samma abonnemang och att tex 1080p med HDR, inte brukar finnas som val.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,333
Location
Kullavik
HBO har alltid lyckats få mig sugen på en ny serie just som jag bestämt mig för att säga upp tjänsten. Just nu kollar jag på säsong 2 av dokumentärserien The Jinx. Fast det kan hända att jag ger upp mitt i, jag är i någon period nu då det är svårt att avsluta tv-serier
Första säsongen var ju riktigt bra. Ser att andra säsongen inte riktigt fått lika bra betyg (så är det ju väldigt ofta), men funderar ändå på att se den.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,688
Location
Rissne
Min TV klarar inte av vare sig 4K eller HR och jag lär nog inte uppgradera nån gång snart, men jag förstår frustrationen hos de som, om jag fattat rätt, nu får betala betydligt mer för bibehållen funktionalitet…
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,333
Location
Kullavik
Min TV klarar inte av vare sig 4K eller HR och jag lär nog inte uppgradera nån gång snart, men jag förstår frustrationen hos de som, om jag fattat rätt, nu får betala betydligt mer för bibehållen funktionalitet…
Sen kan man ju diskutera hur bra streamad 4K egentligen är. Flera hemmabio-fantaster jag känner menar att strömningens kvalitet är väldigt mycket sämre än den man får på en köpt skiva.
 
Top