Vad finns egentligen på HBO Max?

SaaJeflaLess

Veteran
Joined
1 Jun 2022
Messages
85
Location
Karlskrona, typ.
OZ ligger väl kvar om jag minns rätt. Svinigt bra fängelseserie.

Paradise Lost-dokumentärerna är också klart sevärda. När Satanic Panic fick jävligt jobbiga konsekvenser. Minns när det pågick och slogs av hur jäkla lätt det hade kunnat vara jag som anklagades för mord om jag varit född någon annanstans.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Tja, om du gillar superhjältar så finns allting DC-relaterat där. Peacemaker är värd att se.
TV-serierna är av nån anledning splittade mellan Netflix och HBO. Arrow, Flash, Legends och Black Lightning ligger på Netflix. Stargirl, Batgirl, Supergirl och Superman & Lois ligger på HBO.

De moderna Godzilla-rullarna ligger på HBO. King of the Monsters är ju nice ändå.

Casablanca och Gone With The Wind ska man väl se, sägs det.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
Många bra förslag och det mycket på listan att se.

Jag noterade att även den klassiska lovecraft-rullen "Cast a Deadly Spell" finns. Blir lite nostalgi någon kväll och se om den är lika bra såhär 30 år efter att jag såg den på folket bio.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
534
Location
Mörkmården (småland)
TV-serier:
Our flag means death
Wellington Paranormal
The Wire (om du fortfarande inte sett den)
Penny Dreadful fram till sista säsongen.
Miracle Workers
Warrior (för tusan!)
Doom Patrol
What We Do In The Shadows
Over The Garden Wall
Peacemaker
Carnivale
Treme
Veep


Filmer:
I Kill Giants
Jumanji
The Zen Diaries of Garry Shandling
Shazam (bästa DC-filmen på ett bra tag)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Har ingen nämnt Harley Quinn än? wtf? det är ju en helt fantastisk komedieserie, förmodligen den bästa superhjältegrejen just nu, vilket säger en del eftersom både Doom Patrol, Peacemaker och The Boys är skitballa.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Har ingen nämnt Harley Quinn än? wtf? det är ju en helt fantastisk komedieserie, förmodligen den bästa superhjältegrejen just nu, vilket säger en del eftersom både Doom Patrol, Peacemaker och The Boys är skitballa.
jo, den har nämnts :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Sopranos
Six feet under
Mare of Easttown (!)
Big Little Lies (!)
Succession (!)
Chernobyl
Game of Thrones
Curb your enthusiasm (!)
The Office (både UK (!) och US)
Var och en av dessa (+ Sherlock + Parks and Recreation + Downton Abbey) är själv värd ett HBO-abonnemang...

Tycker även Billions har varit bra i omgångar och The Undoing var också bra. Sen har vi ju filmer som The Batman, Tenet, Inception, The Joker,
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Många bra förslag och det mycket på listan att se.

Jag noterade att även den klassiska lovecraft-rullen "Cast a Deadly Spell" finns. Blir lite nostalgi någon kväll och se om den är lika bra såhär 30 år efter att jag såg den på folket bio.
Tror uppföljaren witchhunt finns på HBO också
 

Stormspike

Hästpirat
Joined
9 Mar 2011
Messages
65
What we do in the shadows - nämnd tre gånger redan. Komediserie om taffliga vampyrer, efter filmen av bla Taika Waititi.

Jag får sån tydlig VtM koppling, ungefär såhär funkade ALLA våra grupper; taffliga försök med Dominate, intrigförsök som slår fel, jobbiga elders.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
I know this much is true
I know this much is true
Jag säger det igen:
I know this much is true
 
Top