Vad för rollspelsrelaterade grejer spanar ni in på youtube?

Väldigt ganska få grejor faktiskt. Klipp från Critical Role och eventuellt nån promotionvideo för nått nytt rollspel som ska släppas.
Om man får bredda frågan och då inkludera Warhammer 40k under rollspelsparaplyet så blir det mer, detta trots att jag inte lirar Warhammer 40K överhuvudtaget.

Riktig youtube räv så kollar på mer än vad som är bra för mig/jag har nytta av. Tar med dom som jag faktiskt vill lyfta in in ljuset

Alexandrian - Karismatisk, nja, bra YT-kanal, kanske. Men en episk långtgående blogg som svarar alldeles för invecklat på alla dina frågor.
Sly flourish - Klart mer karismatisk, ger bra kommentarer på industrin i sin veckopodcast och en avslappnad attityd till spelandet.
Questing beast - OSR recensioner
Dave Thaumavore - Bredare recensioner
Quinns quest - Djupa underhållande recensioner
Exits examined - Inte rollspel per se, men ger bra genomgångar av världsbyggen av många slag
Joseph R. Lewis - En riktig doldis kanal som innehåller de bästa råden jag sett på att skriva rollspelsprodukter
Mystery Quest - Den enda actual play kanalen jag följer regelbundet, mycket pga avslappnad känslan och viljan att testa nya system!

Tack för alla namedrops! Har snabbkollat runt och bokmärkt Sly Flourish och Chubby Funster för att spana in mer. Oklart vad jag är ute efter, men inte DnD-material i alla fall, och inte långa recensioner av spel jag ändå inte har tid att spela, eller actual plays (jag vill spela, inte titta på andra som får ha roligt!).

Så posta gärna mer tips. Inte bara för min skull då, utan jag blir glad om vem som helst hittar nåt vettigt genom den här tråden.

Back