Vad för rollspelsrelaterade grejer spanar ni in på youtube?

Feuflux

omjonasson.se
Samma här! För varje timme på streamingtjänsterna tillbringar jag säkert 5 timmar på Youtube. 95% av det är rollspelsrelaterat.
Jag finns mig sjukt ofta i läget "jag vill titta på någonting, men en tv-serie med 1-timmesavsnitt är alldeles för långt, och en långfilm kommer förstås inte ens på tal...", och då blir det youtube.

Har kollat lite på Seth Skorkowsky på sistone. Annars är det mest SNL och trams... och här kom jag på att det får bli en ny tråd.

---

Vad för rollspelsrelaterade grejer spanar ni in på youtube (eller annan motsvarande platform)?

Jag gillar verkligen Bandit's Keep. Oftast rätt korta videor på 10-15 minuter, verkar vara en rätt skön avslappnad snubbe (vet i och för sig inget om honom...) lite i samma stil som Seth.

Jorphdan är också rätt skön och blandar långa och korta videor.

MonarchsFactory (Dael Kingsmill) postar inte så mycket längre, men har många sköna videor om båda rollspel och om mytologi (och lite annat blandat av varierande intresse).

Dessa tre är nog mina favoriter, men jag följer dem inte slaviskt. Har flera av Bandit Keeps filmer på ”titta senare”, men annat kommer alltid före.

Och så har det blivit en den CR också.
Jag har också börjat lyssna-titta på CR, vilket skapat en smärre identitetskris hos mig.

Dungeon Soup är en tecknad serie om en Chaotic Good barbar som fruktansvärt torterar onda monster. Det är sjukt kul.

Puffin Forest är animerade D&D historier. Se the Hero of Parnast videosen först!

• Mystery Quest har jag ganska nyligen börjat titta på. Grymt bra!
  • Knights of Last Call har Youtubes mest intressanta rollspelsvideor
  • Glass Cannon Network har en hel del kul AP-videor
  • Fool's Gold: Sand är också bra AP.
  • Bandit's Keep gör även han intressanta videor.
  • Todd Kenreck. F.d. WotC-kommunikatör som gör många bra intervjuer.
  • Dungeon Dudes har blivit ännu mer spännande sedan de kom in på Daggerheart
  • Mike Underwood. Väldigt informativa videor. Samma djup som KoLC men kortare videor och mera lågmält. Mike var med och utvecklade Daggerheart.
  • Mystic Arts. Lite väl DnD-centrerad men en hel del av hans videor är av allmänintresse.
  • INVICTUS Stream. Har den helt fantastiska, kraftigt Lovecraft-inspirerade "radioteatern" Malevolent. Är väl egentligen en podcast, men jag lyssnar på den via Youtube. Mycket stark rekommendation!

Jag kollar på Knights of the Last Call. Bra. Dock lååånga avsnitt.
Det här främst, det är nog ett av de trevligare formanten för mig. Älskar hur de, när Derik kör grejer tillsammans med Roll for combat(?), börjar i en ände, slutar i en annan ände, och kommer på sig själva för att föra tillbaka samtalet till rätt sak. Sen gillar jag även när Derik gör sina analyser och går igenom rollspel. Det är typ meditation och avslappning för mig att kika på den karln och lyssna på vad han säger.

Back