Nekromanti Vad får vi se mer av?

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Vad kommer vi att få se till Saga framöver? Finns planer på kommande moduler eller blir det material som läggs upp på hemsidan?

Torbjörn
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ja.. så här är planen, inte nödvändigtvis i den här ordningen. Plus att en del andra äventyr kan dyka upp innan också. Beror på inspiration och vem som skriver snabbast. Och PDF-material för nedladdning går snabbare att få ut, för man slipper lägga ut pengar för tryck:

1. Spelledarskärm + "spelledarbok" (text finns, men jag har inte kommit på ett klatchigt namn ännu... innehåller även äventyr och lite annat).

2. ytterligare två avsnitt på kampanjen "Alliansen"

3. Kampanjbok Calanor.

4. Findon - stadsmodul.

5. Kampanjbok Nordmännen

6. Kampanjbok Arlan, Sword and Sorcery i Arcaria 3000 år tidigare...

7. Kampanjbok andra raser (alver, dvärgar, norog, vättar)

8. Stadsmodul Dantras - "bysantinska intriger"

9. Riddarnas riken... har inget namn än, men beskriver de stora länderna på kontinenten.

10. Nor Bannog. "a global campain to save mankind", typ.

+ diverse material till Parallel Worlds; Mars, tidsresor, rymdaction och lite annat.

Och som sagt, vad som trycks och vad som blir PDF framöver är lite öppet... hursomhelst ska skärmen + spelledarboken tryckas i alla fall. Övrigt material blir PDF eller tryckt beroende på vad som det passar bäst som, och så spelar ekonomin in såklart.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Just nu är vi fem personer som skriver material till Saga... men vill gärna ha fler! Om inte annat för att skriva (långa eller korta) scenarion och liknade jag kan layouta och lägga ut för gratis nedladdning...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det var ju en diger liste måste jag säga !
Hoppas aatt det går bra med all detta & att det inte blir nååt klydd med det du ska trycka.
En annan fråga, kommer vi att få se dig på nått konvent ?? Vore trevligt att dels träffa dig & förhoppninfgsvis lira SAGA med dig åxå.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Planen är att jag/vi ska försöka ta mig till Gothcon och Lincon, och några till...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt !

Planen är att jag/vi ska försöka ta mig till Gothcon och Lincon, och några till...
Så trevligt !!
Då får vi hoppas att ni kommer så man får täffa er på GothCon iaf !

/ Johan K, som skall på GothCon
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Re: Trevligt !

Jo, vi (Tomas och jag) ska försöka komma på dessa större evenemang. Det är väl mest jag som just nu har väldigt mycket att stå i... har bytt jobb och har en dotter som kämpar med att få vettiga betyg till gymnasieintagningen :gremsmile:

Men det är så kul att vara på konvent och vi vill verkligen visa upp oss och sprida budskapet om våra spel.
 
Top