Nekromanti Vad får man vara?

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Gammal fundering som dök upp idag under fikat på jobbet: Är det nån som vet vad man får vara i telefonkatalogen?

En kompis till mig försökte få trädgårdstomte som titel i ett anfall av putslustighet, eftersom han kände folk som fått hemlig agent och tangokung. Han fick avslag med motivationen att man inte kan vara en trädgårdstomte. Däremot kan man åtminstone i teorin vara hemlig agent, och är man så dum så man sätter ut det i telefonkatalogen är det inte deras fel. Huruvida man kan dansa så bra att man är tangokung eller inte är också den resandes ensak. Men trädgårdtomte kan man inte vara.

Jag antar att man inte kan skriva något som verkar stötande heller. Får man vara pedofil eller terrorist ?

Vad får man vara? Och vilken titel skulle ni ha?

Erik, skulle ha "telefonofob". Det är sann och relevant information.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Läste en artikel i våras om att det nu var sista (eller hade varit sista) telefonkatalogen med titlar. Medföjde också ett reportage om vad folk hade för udda titlar (spöket Ola var nog min favorit). Själv har jag en gång i tiden stått som Estet Gunnar Söderberg
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Och vilken titel skulle ni ha?
Är sådär lagom trist & skrev in vad jag shobbade som... :gremcrazy:
Orkade inte hitta på nått annat, om jag ska vara ärlig. Kändes som det var det mest passde som jag kunde hitta på i nu läget iaf.

/ Johan K, som gjärna motar förslag om titel i telekatalogen.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Ingen aning vad man får vara, men jag skulle vara

Överinformationsdirektör

eller

Allvetare

Det övre kallas informationschefen skämtsamt på mitt jobb och båda stämmer rätt bra in på vad jag pysslar med som Marknadsassistent. Låter i alla fall bättre än Allas Slav.
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Jag skulle inte ha något emot:

Jakob Burrows, Ondskefullt Geni

Nu när jag funderar på det så kanske man skulle trycka upp affärskort med samma titel...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Ayatollah [NT]

Det hade varit en häftig titel om än långt ifrån verkligheten.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hälsa Ola [OT]

Hälsa i så fall från Gunnar på estetlinjen, vi gick nämligen i parelleklasser på gymnasiet och hade gemensama bekanta. Titta vad lite världen är :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
"Random stolpskott" skulle jag gillat... I alla fall en stund :gremlaugh:
Om folk däremot skulle ringa och fråga vad jag är för dum snubbe så skulle det nog vara mindre trevligt helt plötsligt :gremwink:
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Det hade varit skysst att ha någon obskyr nördreferens som man fick cred för av ens umgänge nu kommer jag inte på någon sådan rakt upp och ner men det hade jag inte haft något emot.

Sen är det ju alltid kul att utge sig för något man absolut inte kan vara (men tydligen så måste det finnas en teoretisk chans) typ USA's President.

/Marcus som kanske bara har ovanligt låg humor så här sent på natten.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag vet inte, bland bekanta har jag ju som ni redan vet en fd. estet. :gremsmile: Men själv skulle jag kunna tänka mig ett par olika idiotiska varianter

- Illustratör (ja, inte så putslustig men i alla fall*
- Galen
- Fritidsmarodör
- Trädgårdsamatör
- Vävare

ja och det var det jag kom på för tillfället... drömmen är ju iofs följande titlar

- Vd
- Skådespelare
- Programledare

men de två senare skulle ju iofs aldrig stå i telekatalogen eftersom jag vid det laget skaffat mig hemligt nummer. :gremsmile:
 
Top