Nekromanti Vad får man skämta om?

G

Guest

Guest
Ett bra sätt att göra bort sig är att valsa in ibland människor som man inte känner och fyra av något riktigt dåligt och väldigt internt skämt.
Det är ju ett sett att lära känna människor, det är kul att dra interna skämt lite sådär så folk inte förstår att det är skämt om de inte är inne på betydelsen och se om de reagerar, det roligaste är när folk fattar och då känns gemenskapen större än när man drar samma skämt för polare.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Alltså, om jag ska vara ärligt så vet jag inte riktigt. Channsen att det kan bli ett bra & träffsäkert skratt till att det bara blir skit av allt är för hårfin.
Dock så får jag ju säga att det kan vara en klart bra ventil att skämta om allvarliga ting.

/ Johan K, som är osäker på det här om vad man kan skämta om
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Allt och alla...

inklusive mig själv - men det gäller även att ha rätt timing...
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,893
Location
Barcelona
Jag håller med Rising. Folk som tar illa upp när folk skämtar om helt over-the-top saker som döda bäbisar och motorsågsvåldtäkt - som ingen vettig människa kan tänkas ha någon personlig erfarenhet av - är ingenting annat än gammalmodiga. Det är inte innehållet i sig som man ska passa sig för utan de resultat som innehållet ger upphov till.

Jag roas dock sällan av den sorts humor som Vitulv pratar om, som bygger på provocera lyssnaren, utan är mer inne på crazyhumor, nördiga referensskämt och liknande stapelvaror hos den moderna internetkomiken, så jag lider sällan av problemet som diskuteras.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Senaste Kobra (på 2an) handlade om en stå-uppkomiker som skäde om hur hennes mamma blev mördad, hennes farbor dog och hur hon våldtogs av sin pappa från liten ålder. Väldigt intressant, och rätt kul. Fö det bästa programet i tablån om man frågar mig.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Utan att egentligen ha läst hela tråden eller sett länken som postats så skulle jag säga att man tydligen INTE får skämta om homofobi enligt det här inlägget?! :gremwink:

C.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: Minutaktuellt exempel - det här med humor är svårt

Och vad drar man för slutsats om detta? Jo, att det alltid går att påstå att något är roligt och att de som inte tycker att det inte är roligt är tråkmånsar som saknar humor.
Hell yeah.
För några dagar sedan hörde jag en frilansjournalist säga om kvällstidningarna att "det är lekfulla arbetsplatser, men det fattar inte folk, därför blir de arga på kvällstidningarna". Men de tidningarna framställer ju sina reportage på ett sätt som efterliknar seriös nyhetsrapportering. Att säga att det är på skoj är bara ett sätt att försöka smita från den kritik man får.

Gordeg
 
Top