Vad får jag inte glömma att ta med till GothCon?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hello!

Jag ska på GothCon. Det är visserligen inte den första gången, men jag tänkte kolla med er vad ni tycker att man inte får glömma att ta med när man åker på konvent.

Detta har jag tänkt att packa:

1. Biljetter till tåg
2. Sovgrejer - bor på hotell så det behövs inte
3. Äventyret jag ska spelleda, med rollpersoner
4. Reglerna till spelet jag ska spelleda (Drakar och Demoner Regelboken, Spelledarskärmen och Initiativkorten)
5. Tärningar
6. Anteckningsbok
7. Pennor
8. Termos för te
9. Ombyte för tre dagar
10. Just ja, fakking datorn annars kan jag ju inte ha koll på arrangemanget jag ska basa för.

Något som är uppenbart att jag glömt?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Rygga att släpa runt bråte och stoppa loot i.
En termos är helt fantastisk att ha med sig för att kunna dra ut på tiden mellan besöken till kafeterian lite.
En vettig penna att skriva i böcker eller dekolletage som fans vill ha signerade med.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Namnskylt?

Visserligen är du nog en av de jag träffat tillräckligt ofta för att kunna koppla ihop ansikte och namn vid det här laget, men det finns säkert andra… =)


(För egen del packar jag mest ombyten, diverse elektronik-bös, lite läsmateriell samt en mapp med utskrivet testmaterial till Luna City Blues karaktärsskapande som jag misstänker mest kommer att användas hemma hos kamraten jag bor hos under konventet… Men ser man mig trampa runt är risken hyfsat stor att jag har grejerna med mig…)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Tänkte inhandla det när jag kommer fram. Det och bra shampo och balsam. Det finns aldrig bra sånt på hotell. :)
Ahfan, min resegrej brukar annars vara att ha med allt sånt jag kommer ihåg (dock inte i stor mängd, så lite som möjligt). Just för att slippa gå och handla, brukar finnas annat att göra.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
  • Högtalare om du är en som spelar musik under spelsessionerna.
  • Är du en som blir åksjuk så kom ihåg åksjuketabletter
  • Vattenflaska är inte nödvändigtvis dumt.
  • Kom ihåg att offlinea så mycket du kan! Nöje för resan (musik/serier), dokument för att spela.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,562
Location
Rissne
Jag tänker annars för egen del att en fördel man får när man är vuxen och har en hyfsad lön är att man inte behöver nojja så jäkla mycket. Det mesta kan lösas.

Mitt mål med Gothcon är att inte stressa. Jag är inte där för att hinna maximalt med grejer eller fylla helgen med aktivt-skoj, utan för att glida runt, ladda batterier, småprata med folk och vägra hålla mig till speciellt många tider.
 
Top