Nekromanti Vad dricker du?

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag vill ha mitt kaffe som jag vill ha mina kvinnor: En snabbis innan jag lämnar kontoret. Espresso är skiten som gäller; gärna med en chokladbit och ett litet glas Strega (eller för all del: Grappa). Ibland kan en Latte Machiato slinka ner.

Öl är gott. Sofiero är favvostarkisen. Bishop's Finger är ett bra sommaröl. Annars är det svarta saker som skummar som får min fjång att gå igång.

Bästa drickat på systemet är annars white-trash-bubblet Törley, som inte kostar ett piss, men som ändå läskar strupen så att man känner sig som Monica Lewinsky den dagen som Frosty the Snowman blir president.

Hey, är den här mikrofonen på? Jag sade "när Frosty the Snowman blir..." äh

Sedan dricker jag jättemycket cola. 2 liter om dagen har länge varit standard, men det fuckade upp mitt tandgarnityr old school. Ibland köper jag mineralvatten med typ persikosmak, men det är fan inte roligt att dricka, alltså. Tjejer som dricker mineralvatten är sjuka i huvudet. Ingen gillar sånt rävgift. Ingen.

Bästa whiskyn är Laphroiag, men allt från Islay som det står "single malt" på är mums fillibabba. När det gäller konjak så behöver man inte sträcka sig utanför svedala, däremot. Inte för att imponera på mina smaklökar, iaf.

Slutligen så gillar jag allt där man blandar saker. Muggas nämnde Calimucho (rödvin + cola), men Shanty (öl + cider) och vad det nu heter när man blandar öl och julmust, det är gott. När allt kommer kring så tycker jag nog att rent "busöl" (öl + hembränt) är rätt gott det också. Man slipper åtminstone gå och kissa hela tiden och kan ändå bli full.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Drycker jag dricker
Juice (dagligen)
Saft (dagligen)
Cola (ofta)
Annan läsk (ibland)
Mjölk med tillsatser (ibland)
Mjölk (sällan)
Cider (sällan)
Kranvatten (sällan)
Te utan tillsatser (mycket sällan)
Drickyogurt (nästan aldrig)

Jag har ett par dryckesvanor som jag förändrat ganska nyligen. Det första är att jag numera dricker te utan några tillsatser. Tidigare drack jag med te med socker i. Det andra är att jag kan dricka kranvatten utan att grimasera. Det tredje är att jag kan uppskatta andra coladrycker än Coca Cola. Det fjärde är att jag dricker mjölkdrycker betydligt mer sällan, pga att jag tycks ha blivit laktosintolerant. En process jag är mitt uppe i är att vänja mig vid mineralvatten...det är en _mycket_ långsam process.

Drycker jag aldrig dricker igen
Kaffe - Jag har gett denna varierande dryck många chanser, men även de drycker som enligt andra smakar bäst (minst kaffe) smakar ****.
Coca Cola Light Lemon - Av alla drycker jag smakat, någonsin...så är detta den som smakar värst. Kaffe är ambrosia i jämförelse.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
  • Saft– Hallonsmak
  • Te – är gott
  • Kaffe – när jag jobbar eller när det bjuds
  • Varm Choklad – när det kallt ute och det är mumsmums med varm kakaoblask
  • Öl – med preferens för Caffreys Ale eller det svarta irländska guldet
  • Bourbon – inte kungaätten alltså, utan jänkardrickat. Det är precis som whisky fast utan allt Islaysnobberi och brandlarmet går inte när man korkar upp skiten. Favvon är Wild Turkey.
  • Päroncognac – tills Dante drack upp den. Eller den flaskan var en gåva och stog och samlade damm tills Dante sög i sig den för att bota sin rethosta.
  • Cognac – en reko Hennessy är svårslagen.
  • Pokka – En singaporeansk burkdricka som består av kallt kaffe, mjölk och socker. Tro mig, man blir fast. Tydligen licenstillverkad i Singapore men egentligen Japansk, men jag skiter i det och dricker den lika ohemult ändå.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Vatten - Gott
Mjölk - Till maten, ofta, gott
Te - Ibland, de rätta dagarna
Cappuchino - På spelmötena, mååånga koppar, för att orka
Coca-Cola - På spelmötena. Väldigt snålt med det annars.
GodMorgon Juice, Apelsin eller Apelsin & Blodapelsin - en otroligt god dryck, speciellt när man skakar den så att man får härligt skum... Drickes så fort det finns hemma
Skum saftblandning - Ofta till maten, cider blandat med någon saftliknande sak. Gott ibland, nitlott rätt ofta.
Saft - Ibland, men inte särskilt mycket.
Ramlösa - Egentligen svinäckligt, men det går ned. *glungh*
Yoghurt - Ofta på kvällen, eller när det bara finns lite yoghurt kvar, häller jag det i ett glas och dricker. Mummaza.

-Hjalle, dricker rätt lite.
 

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Detta är vad som dricks när det behövs:

* O´boy. - Detta är livets dryck och intas så gott som dagligen.

* Kaffe. - På jobbet går det oräkneliga koppar var dag.

* Dricka. - När man behöver lite flytande socker. Favoriterna är Pepsi och Vanilla Coke.

* Öl. När det ska imundigas alkoholhaltigt är det Staropramen Dark och Kilkenny som gäller.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Sen jag flyttade hemifrån med två polare har det blivit helt sjukliga mänger Cola för mig. Började med att vi hittade sjukt billig Euroshopper Cola som smakade skit, men vi fortsatte att dricka den bara för att den var så billig... Sen blev det riktig Cola och det är väl där läget ligger nu. Men inte lika mycket som de första månaderna.

När jag var yngra drack jag väl saft, läsk och sånt. O'boy var det väldigt länge sedan jag gillade.

Sen dricker jag alltid några öl när vi sitter och snackar efter jobbet. Festade var det länge sedan jag gjorde nu dock. Snart två månader sedan tror jag.

-Balderk, kaffe blir det väl ibland också förresten... och vatten.
 

malmkvist

Warrior
Joined
9 Oct 2004
Messages
236
Location
1) Halmstad 2) På sjön
När vi spelar, blir det en kombination av kaffe i ohyggliga mängder, mineralvatten, cola light.

Privat blir det oftast vatten, Mountain Dew (när jag får tag på det.)

Ombård på min båt slinker det ner massor av Corona (jag vet, det är ingen riktig öl, men det är en amerikans båt), Mountain Dew, Cola och när man är ute på nattklubbarna ombord blir det chokladmartinis.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Skumma blandningar

Som student var jag förtjust i Sieurin special , och inte enbart för att man kan få bartendrar att se dumma ut.

Den består av en del mörkt öl, helst porter men det fanns sällan på krogen, och en del apelsinjuice.

Dom enda människor jag någonsin mött som tyckte om det var typ frikyrkliga tjejer från små städer i södra Sverige som typ började dricka alkoholhaltiga drycker lite tvekande när dom blev studenter - och så jag.

Erik, men det är döden för diabetes + glutenallergi
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
- Vatten
- Mjölk
- Kaffe med massor av mjölk i
- Läsk (Cola light lemon, eller Fanta free pineapple grapefruit)
- Öl. T ex Falcon & Warsteiner.
- Whisky. T ex Laphroaig, Caol Ila & Bowmore.
 
G

Guest

Guest
Röd materialist cola (kuba och coca)
annan mindre god cola
mineralvatten
sockerdricka
pommac
champis
muster av alla olika slag
fruktsoda
scweppes russchian (dessutom mycket gott med vodka)
vodka
bäska droppar
öhl
cider (helst riktig och inte burkblask med socker)
vita viner (tål ej röda)
te
kaffe
andra kolsyrade drycker
drinkar
shots
annan sprit
och andra flytande drycker
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag dricker mestadels mjölk, en liten skvätt vatten och en liten skvätt juice. Te har jag inte druckit på länge men eftersom alla som deltar i Trudvang-kampanjen verkar tycka om det så har jag återupptagit mitt te-drickande. Jag kör med mycket socker, vi snackar runt 4 socker bitar eller teskedar. Kaffe har jag druckit en gång i hela mitt liv och då blev jag inte imponerad. När mustsäsongen börjar dricker jag kanske 1-2 liter i veckan. Om jag måste välja något ifrån en automat så brukar det bli någon suspekt trögflytande pseudochocklad.
På systemet handlar jag öl som har roliga flaskor och/eller etiketter. Jag har egentligen inga riktiga favoritmärken men Corona är harmlöst nog för att alltid gå ner. Varje gång jag går ut så brukar jag pröva en ny ölsort som jag på grund av min berusning tycker är den godaste ölsort som jag någonsin druckit för att finna att den smakar apa när jag är nyktrare. Efter fyra öl eller cider så prövar jag det mesta även om chocklad eller kaffelikörers blotta utseende får min mage att vända på sig. Drinkar är lagom harmlösa för att tilltala mig starkt även om jag själv i bästa fall blandar till en halvtaskig grogg.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
När jag var yngre (läs liten) drack jag en ohygglans massa mjölk, minst 2-2,5 liter om dagen (jag hade hört att man blev stark av det). Läsk förekom nästan aldrig men en massa saft och juice dracks (ofta hemmagjord hallonsaft då det fanns ett gigantiskt hallonland på föräldrahemmets tomt) istället. Jag minns att jag även relativt ofta blandade mig en kopp kall oboy.

När jag blev äldre började jag dricka kaffe och alkohol. I början av karriären dracks kaffet med en rent bisarr mängd mjölk och socker och spriten intogs oftast i form av groggar på nån slags ren vodka/brännvin.

Idag dricker jag mycket vatten, både som törstsläckare och vardagsmåltidsdryck. Vanligt sådant, alltså sådant som kommer ur kranen. Kaffe dricker jag oregelbundet men gärna. Jag har lättat en hel del på mjölk/socker-iblandandet men har ingen färdig formel på hur jag vill ha mitt kaffe, utan tar det som jag känner för stunden. Oftast blir det bara med en slatt mjölk. Mina favoritläsker är Dr. Pepper och Cherry Coke. Jag har även en dokumenterad svaghet för Rootbeer (anar vi ett tema?). När jag dricker alkohol blir det oftast öl som jag tycker ska vara ljus, besk och tjeckisk eller skummande och svart som synden. Jag är även ohyggligt svag för alla former av mousserande vin (champagne, cava o.dyl.). Favoriten just nu är Marquis De Monistrol (eller hur 17 det nu stavas) som är en spansk cava och finns på bolaget för en billig penning för den intresserade. Jag gillar även roliga drinkar, ju färggladare och mer paraplybehängda desto bättre. Om jag dricker starkvaror blir det oftast kryddat och rent.

Det enda i dryckesväg som jag aktivt ogillar och håller mig borta ifrån är alla former av te. Te får lukta hur jäkla gott det vill (vilket det ofta gör) men det smakar likt förbannat bara varmt vatten med nån slags bismak. Och säg nu inte "Då har du prövat fel sort. Testa X, det kommer du garanterat att gilla.". Där har jag varit otaliga gånger under min välmenande, tedrickande omgivnings enträgna försök att få mig att skåda evangelium enligt whatever kryddblandning som är poppis för dagen. Jag är helt enkelt tvungen att acceptera att te inte funkar på mig. Dessutom kan man inte lita på sådana som bälgar te hela dagarna.

/Anders
 
Top