Vad blev egentligen spelat 2023?

mrund

Veteran
Joined
12 Jul 2013
Messages
73
Location
Fisksätra
Sju sittningar med Delta Green, tretton med Mutant År Noll, nio med Drakar och Demoner.

 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Det verkar som att jag spelade rollspel 42 gånger 2023, varav 22 spelmöten var online.

Första spelmötet var 16 januari online, sista var vid bord på nyårsnatten med start under 2023 och avslut under de första timmarna av 2024.

Det jag spelade under året var:
  • Fienden ibland oss (Enemy Within med BRP-baserat hemmabygge)
  • Delta Green
  • Alien
  • De Fördömda
  • Drakar och Demoner -23
  • To serve her wintry hunger
  • Dungeon Crawl Classics
  • Zombie Cinema
  • Svärd & Svartkonst
  • Coffee Together
  • Plommonkrönikan: Det röda blodets revolution
  • Huldran
  • Symbaroum
  • Dread (jenga-spelet)
  • Death in Space
  • Bläck
 

Lanina

Oneironaut
Joined
3 Jan 2022
Messages
122
Location
Stockholm
Som spelare

Längre äventyr/kampanjer:
Eon IV (tre olika kampanjer!)
Nordiska Väsen
Mutant år 0: Genlab Alfa

Oneshots:
Kutulu
Honey Heist (på konvent)
Svärdets Sång
Askhem anno 1713 (på Tekniska museet)
Vampire the Masquerade (5th edition) (på Tekniska museet)
Barkhäxan
Agon

Som spelledare:
Nordiska Väsen (både online och irl)
Honey Heist
Ballar & Blot (på Tekniska museet)
Eon IV (en längre kampanj för min vanliga grupp + ett äventyr på tre sessioner för en grupp online)
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Vi har spelat (med mig som SL):
Twilight 2000 4e
Nordiska Väsen
Drakar och Demoner 23

Men dock så har vi mest spelat brädspel tack vare kontinuitetsproblem då jag fick springa in och ut ifrån sjukhus större delen av året, men förhoppningsvis så blir det bättre i år.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Som SL, i kronologisk ordning:
- KULT: The Shunned och några andra kortare äventyr i samlingen Screams and Whispers. Mycket bra scenariosamling, särskilt just The Shunned! Egna regler.
- Trophy Dark / Devil Aim for me. Trophy Dark är undergångsbetonad fantasy med ett intressant system, men är i längden för begränsat. Devil Aim for me, en anpassning i Wersternmiljö, var nog roligaste scenariot vi spelade.
- KULT: hela Den svarta madonnan (svenska versionen, egna regler). Tog uppåt tio kvällar i anspråk, och vi förhöll oss ganska fritt till grundmaterialet (mindre strid, och en hel del nytt material utifrån rollpersonernas mörka hemligheter). Bland det roligaste vi spelat under våra dryga 40 år som rollspelare.

Som spelare:
- Blade Runner, Electric Dreams. Mycket bättre än jag trott ett licens-spel på stor IP kunde vara! Bra utveckling av YZ-motorn.
- Ur Varselklotet. Riktgt kul att spela! Slimmad version av YZ-motorn som fungerade utmärkt för spelet i fråga.
- Call of Cthulhu: After the Rain. Japan 1500-tal, med en del övernaturligheter men egentligen ingen mythoskoppling. Också bra, men tyvärr BRP-motorn (som jag får allt svårare för...)
 
Last edited:
Top