Jag vill verkligen inte prata om dig. Jag är helt okunnig om det området. Jag vill prata om teorier varför demografin runt män och kvinnor som spelar ser ut som den gör.
Varför är det så löjligt...? Om man i stället för "min" ovan sätter in tjejer/kvinnor?
Jag hävdar absolut inte att biologi är en stor sak, jag tror väldigt mycket på miljö som anledning till demografin. De saker som jag funderar över är till exempel sådana saker som (detta är saker som jag tycker mig se och skall inte ses som att jag hävdar fakta) att pojkar utvecklas långsammare än flickor och är mer våldsbenägna. Jag tror att det i viss grad leder till att de mer sannorlikt kan börja läsa fantasy då böcker av den typen innehåller hjältar som slåss och de är kvar i den "mogradsgraden" när de börjar lära sig läsa tillräckligt bra. Jag tror även att de lockas till rollspel (trad-spel) av samma anledning, att de är mer för "kontaktsporter"/våld samt viljan att vara en hjälte. Killar känns som de är mer fokuserade på att vara -ast. Stark-ast, snabb-ast, vig-ast, ...
Med andra ord tror jag att pojkar kan sugas in i rollspel och fantasy tidigare, innan det kritiska samhället tycker att det är "löjligt" så som fantasy och superhjälteserier sågs på för 10-20 år sedan och att det sedan leder till att de blir kvar i genren/området. Att börja med en icke-mainstream-hobby tror jag är mycket svårare än att bara luffa kvar lite i den fåran.
Som sagt, jag tror inte att det är någon huvudorsak, men jag tror att det påverkar och jag tror också att det påverkat mer tidigare.