Jag skriver under på Nya Mutant. Å andra sidan skulle ju ett sånt spel fullkomligt krossa mitt egna lilla 80-tals-cyberpunkrollspel... =)
Jag skulle vilja se en reboot av Mutant Chronicles. Den utgåva som finns ute nu är jätteful och har ett skitdåligt regelsystem, även om de gjort en del intressant med världen. Jag gillade idéerna jag hörde från COG Games, men de visade sig ju vara oförmögna att leverera. Ett MC med något slags Gumshoe-tänk, det vore nå't...
Jag skulle vilja se en reboot av Engel, med en mer scenarioskaparfokuserad spelvärldsbeskrivning och ett regelsystem som varken var det endimensionella tyska med tarotkorten eller det i sammanhanget skitdåliga d20. Kanske powered by the apocalypse, eller någon söndermörbultad variant av detta som faktiskt tillåter scenarioskrivande i traditionell mening? Men Moves och sånt, absolut.
Jag skulle också vilja se en reboot av Mechanical Dream - samma sak där egentligen: ett rimligt regelsystem och fokus på hjälp till SL att konstruera intressanta scenarier i spelvärlden (och inte bara stridsencounters).
Jag väntar också fortfarande på ett Nobilis powered by the Apocalypse. Jag tycker rätt illa om AW generellt, men för just den spelvärlden får jag väldigt mycket hand-i-handskekänsla.