Vad backar ni under zine quest?

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Hoppade just på The Vast in the Dark som jag är rätt sugen på att köra en kampanj med.

Väntar på Through Ultan's Door 3 som jag tror öppnar i morgon.
The Vast in the Dark ser fett ut, men jag var så besviken på Into the Wyrd and Wild att jag definitivt inte kommer att backa denna. Och har inte skaffat de första av Ultan än så väntar väl med den ... Har inte planerat något, utan tänker försöka se vad som blir omtalat bara. Och följa den här tråden förhoppningsvis. :gremgrin:
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Backar du Ultan 3 kommer du kunna lägga 1+2 som add-ons.

Eftersom jag inte är galen kommer jag backa The Vast in the Dark och ett gäng fler. Planar Compass 2, The Hunted and Hamelet, Vampire Cruise och säkert något mer. Edit: ja Ultan såklart.
 
Last edited:

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Bara Old Roads. Jag har efter moget övervägande insett att jag har väldigt lite användning för något som helst material som beskriver något.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Kan du utveckla besvikelsen?
Regler som är onödigt krångliga och verkar finnas där bara för sakens skull (som jakt), ett allmänt upplägg som är direkt kopierat från Veins of the Earth och därmed innehåller ett antal avsnitt som inte är så välanpassade till den nya miljön, tråkiga och oinspirerade monster som tar upp 1/3 av boken minst, inte så fina bilder som det verkade, ful layout, svårlästa tabeller ...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
De där hakade jag på. Dragonwilds till Realms of Peril ser ju intressant ut också.
(Inte släppt än.)

Stealing the Throne, där man heistar en militär installation för att stjäla en enorm mech verkar ju också ball. Baserat på bl.a. Lovecrasftesque.
 
Last edited:

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Just nu backar jag ingenting. Jag har dragit tillbaka ett par pledges. Frakt och avgifter från USA gör det så dyrt, och jag har börjat ifrågasätta vad jag egentligen behöver. Planen för 2021 ska vara att läsa fler spel, skriva fler spel, kanske spela fler spel, men köpa färre spel. Tror det kan bli bra.
 

Innergnome

Bygger FictionBoard
Joined
13 Jun 2011
Messages
21
Location
Stockholm
Just nu backar jag ingenting. Jag har dragit tillbaka ett par pledges. Frakt och avgifter från USA gör det så dyrt, och jag har börjat ifrågasätta vad jag egentligen behöver. Planen för 2021 ska vara att läsa fler spel, skriva fler spel, kanske spela fler spel, men köpa färre spel. Tror det kan bli bra.
Jag köper inte fysiska produkter från USA, får bli PDFer. Det positiva är att man kan få tag på fler saker för mindre pengar. Är mest inspiration så de behöver inte stå i hyllan och samla damm.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Jag tittade på Accessible Gaming Quarterly, och så kom det ett mail om att det var bråttom att backa, så shoot. Fem timmar kvar nu om man vill göra likadant.

 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Kan bli dyrt det här. The Door Locks Behind You är nån slags samling med procedurer för att bygga en Zeldainspirerad pusseldungeon.


(Känns ju synd att måsta förlita sig till såna här trådar för att få veta vad som är kul. 600 osorterade zines på Kickstarter var inte helt rimligt att bläddra igenom.)
 
Top