Möller
Hubert Hortlax
Ja. Det är väl inget konstigt, utan något som gäller för de flesta branscher?Tony.M.Meijer said:Så i praktiken så ska man ha get ut ett par tre rollspel redan?
Ja. Det är väl inget konstigt, utan något som gäller för de flesta branscher?Tony.M.Meijer said:Så i praktiken så ska man ha get ut ett par tre rollspel redan?
Tony.M.Meijer said:Så i praktiken så ska man ha get ut ett par tre rollspel redan?
Möller said:Ja. Det är väl inget konstigt, utan något som gäller för de flesta branscher?
Tony.M.Meijer said:Arfert said:
Så i praktiken så ska man ha get ut ett par tre rollspel redan?
wilper said:Ja, att skapa hype är absolut ett krav nuförtiden för att synas i bruset. Men då är vi tillbaka där vi började, "Vad avgörhur känthur hypat ett indie-rollspel blir."
Jag tror personligen att det är viktigt att man får några av de gamla drakarnas gillande, det underlättar enormt. Annars är Kickstarter/IndieGoGo ett bra sätt att synas, det lutar åt att jag går den vägen i nästa steg av The Daughters of Verona oavsett om det behövs eller ej, bara för att få den uppmärksamhet och det deltagande från kunderna som jag vill ha.
Lägg till:Arfert said:Magnus Edlund said:Jag gissar att det beror på flera faktorer:
* Hur aktiv spelskaparen redan är i communityt.
* Att spelet nämns i rätt forum och på rätt bloggar.
* Att skapandet av spelet sker hyggligt öppet, med en massa förhandstittar, diskussioner om regeltänk etc. Antingen på spelskaparens egen blogg, eller på forum.
* Hur pass "coola" artiklar som skrivs om spelet innan släpp (typ actual play och liknande).
* Att spelet faktiskt är bra och snyggt eller erbjuder något nytt.
* TUR.
Lägg till:
* Skaparen ska ha cred i rätt grupper redan.
Nässe said:Det beror på hur bra spelet är.
Kan man hoppas.
I alla fall är många kända indie-spel väldigt bra.