Nekromanti Vad är utlovat/levererat till DoD2016?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
crilloan;n317111 said:
vilket nog vore en bra lösning för alla inblandade.
med tanke på att riotminds startar kickstarter efter kickstarter utan att leverera de utlovade produkterna till dod2016. (Eller ens göra uppdateringar)

En DoD licens till en spelmakare som har intresse av att upprätthålla ett BRP spel på Svenska i klassisk miljö vore en dröm.

drömma går ju....
????

C
Jag var på väg att fråga i den andra tråden, men det var OT.

Vad utlovades till DoD2016? Vad har levererats? Jag har hemskt dålig koll men är lite nyfiken.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
Björn Wärmedal;n317113 said:
Vad utlovades till DoD2016? Vad har levererats? Jag har hemskt dålig koll men är lite nyfiken.
Så vitt jag vet är allt från kickstartern levererat och inget annat har utlovats.

Däremot har de inte släppt något nytt eller någon uppdatering på drygt två år, så produktlinjen får nog betraktas som avslutad/övergiven.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
För att citera vad Riotminds skrev i den ursprungliga kickstartern.
"[FONT=&quot]Vi skulle gärna göra flera projekt. Vi har börjat planera för en remake på Ereb Altor, en större kampanjbox och kanske en monsterbok"[/FONT]

Deras Ereb Altor box som bytte namn till Kaldarox och sedan Caldarox (troligtvis för att förbereda för det engelska) är åtta månader försenad.

Senaste uppgifterna efter påstötningar är att det efter Ereb Altor- Caldarox så ska det komma en Monsterbok och sedan mest troligt Expert regler. (2019-04-11)

Jag kom ju in sent i matchen när DoD2016 hade släppts (samtidigt som jag började bli rollspelsintresserad igen).

Jag tror att många uppfattade det som att det skulle bli en riktigt produktlinje, särskilt när de officiellt delade på Trudvang och Drakar och Demoner.

Jag kanske är lite grinig, men att förvalta ett så känt varumärke så styvmoderligt upplever jag som klantigt.

C
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
Att de "skulle gärna" och "börjat planera" upplevde aldrig jag som ett löfte. Kanske var jag vis av erfarenheten.

Jag förstår självklart din besvikelse, men det är ändå Riotminds vi snackar om här...
 

Moridin

Veteran
Joined
9 Jul 2017
Messages
17
Ereb Altor har varit på kickstarter och skulle släppas typ 2017. Händer inget där! Och dom matar ut nya kickstarter hela tiden!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Moridin;n318100 said:
Ereb Altor har varit på kickstarter och skulle släppas typ 2017. Händer inget där! Och dom matar ut nya kickstarter hela tiden!
Är det i form av Kaldarox/Caldarox du menar då?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Moridin;n318113 said:
Sen noll info från riot minds.
]
Nåja, det kom ju en uppdatering 12 April, så inte så länge sen. Den är för backers only så jag vet förvisso inte vad som stod i den, men de finns ju livstecken.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Rymdhamster;n318115 said:
Nåja, det kom ju en uppdatering 12 April, så inte så länge sen. Den är för backers only så jag vet förvisso inte vad som stod i den, men de finns ju livstecken.
Rubriken på uppdateringen är "Layout pågår!!" och om det är någon ledtråd till innehållet så misstänker jag att layout pågår. Visserligen uppdaterades det 17/2 att "Layouten i full gång" så det kanske inte säger så mycket... :)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Måns;n318121 said:
Rubriken på uppdateringen är "Layout pågår!!" och om det är någon ledtråd till innehållet så misstänker jag att layout pågår. Visserligen uppdaterades det 17/2 att "Layouten i full gång" så det kanske inte säger så mycket... :)
Vad Riotminds verkligen behöver är en "under construction"-gif med liten grävande gubbe.
 
Top