Nekromanti Vad är sommar för dig ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Som topicen säger, vad är sommar för dig ??
Är det att hasa omkring & ha semseterkoma. käka glass & sova länge på morgonen ??
Elelr har du planerat in i minsta detalj vad som skall hända ??

Jag tror att jag är nått mittimellan...
Har planerat till viss del vad jag skall göra & därimellan så går jag in i semseterkoman å´det jävligaste.. :gremtongue:

/ Johan K, som skall slappa & jobba resten av sommaren
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Att larma hela kåken, koppla om larmet till personsökaren och koppla om telefonen till mobilen och sedan gå upp på taket till objektet och ta en tupplur i solen. Och få pröjs för det. Det är grejjer det.
Att vandra hem sent en natt och alla restauranger har öppnat sina stora glasfönster till väggar och spillt ut på trottoaren och höra folk sitta där och prata medan matdoften blandar sig med aftonluften. Blöt asfalt.
Det är real sommar.


Storuggla, disappearing beard
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Svett och ångest

Svett för att jag är välisolerad. Ångest för att att jag är svettig för att jag är välisolerad.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Midsommar är en del av den men framför allt att kunna få ta ut fyra veckors ledighet och få varva ner från jobbet. Första året som jag åker på charterresa oxå. Annat som skall avverkas är böcker, lite rollspelande samt en och annan öl. Så jag ser fram emot dessa veckor.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
För mig är det...

...cash-flow, beaches and bitches..

/Han som inte kunde uttrycka det på något annat sätt än på engelska (och som kan säga att cash-flow mest har utflöde för hans del)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Äcklig värme, underbar svalka och trevliga kläder

Ljusa underbara norrlänska nätter, cykla hem över bron nattetid, lajv, hud som hatar äcklig sol, äcklig sol, ligga och ynka nere i källaren och längta efter vinter när det blir för varmt, svalka och skugga, kjolar, klänningar och linnen och äga sin egen tid.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Öh, bra fråga...

...Tidigare var det softande, rollspel, pizza och hallonsoda, men de senaste somrarna har det mer varit dagdrivande, glass och annat umgänge än rollspel, med andra vänner än de jag spelar rollspel med.

Och Tomas Ledin är ju rätt mycket sommar. :gremfrown:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Re: Öh, bra fråga...

"Och Tomas Ledin är ju rätt mycket sommar. :gremfrown:"
Ja, tyvärr är han det.. Jag hatar honom sedan jag stod och slet och monterade elskåp under en svettig sommar i ett kvavt lager och det enda radion tycktes spela var "Sommaren är kort. Det mesta regnar bort.
"..

/Han som hade lite svårt att ta för sig av sommaren som var där när solen sken medan han var fast i ett jobb
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Att gå i morgonrock en hel dag (om det regnar).

Att sitta på altanen klockan halv sex på morgonen och läsa tidningen, endast jag och fåglarna är vakna.

Att slita ont med allt förbaskat ogräs och sen njuta av egna grödor (det bor en bonde i oss alla).

Att ligga vaken på natten eftersom det är för ljust och varmt och myggigt för att sova.

Att sova extra gott i ljudet av ett sommaregn på taket och åska en bra bit bort.

Att få fyra nyanser av brunt på kroppen - ilsknaste indianrött till elfenbensvitt på oexponerade kroppsdelar.

Att svettas i bilen, tvingas tänka på skrapning av isiga rutor på vintern för att se något positivt med värmen.

Att strosa över till grannen, ta en glass och vara allmänt slapp utan att någon bryr sig.

/Magoo, gillar sommar
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Fula kläder, dålig musik, masshypnos å insekter.

Det verkar som att det bara går ut fula tjejer och töntiga snubbar på sommaren, alla lyssnar på fullständigt idiotisk musik och säger ännu mera korkade saker. Å så är det varmt och svettigt och äckligt i största allmänhet, förstås.

Jag längtar till hösten. Då är det som om alla sommarstad Gotland-idioter har försvunnit och ersatts med söta tjejer, trevliga killar, bra musik och intressanta samtalsämnen. Å så är det bättre på TV på hösten också.

Men för all del; sommarnätterna är djäkligt sköna.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Sommar är stranden, balkongen, hälsa på folk i andra delar av landet, lite grill kanske, spelar betydligt mindre rollspel än man egentligen har tid med, trots att man har tänkt att man ska passa på och spela en massa rollspel på sommaren (fattar inte alls varför det blir så).
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
helvetet

jag _hatar_ verkligen värme, hade jag fått bestämma hade det varit 20-25 grader året om och bris, jag hatar verkligen kyla med, men det är mer acceptabelt

jag har väldigt lätt för att svettas och måste typ dricka 4 liter vätska om dagen, minst, för att inte ha spränghuvudvärk hela dagarna. sedan att min mage pajjar värme gör ju inte saken bättre

och till råga på allt så har jag ingen fläkt. luften står verkligen stilla här inne och jag måste köra datorn utan chassit på för annars blir det för varmt så jag har extra värme tack vare det

HATA

//Netfeed - som tydligen hatar värme
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: helvetet

Jo, jag kan nog hålla med dig om det där med värmen... Blir helt utdäckad vid ~25 grader.. Det är inte kul någostanns.. :gremcrazy:

/ Johan K, som funderar på att emigrera till nordpolen
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Eftersom jag har varit student mer eller mindre konstant sedan sju års ålder så förknippar jag sommaren med arbete och ångest över att jag inte hinner resa eller göra något mer minnesvärt. Plus naturligtvis den ständiga irritationen över att en massa töntar kommer till Bjäre ifrån Stockholm och går och spänner sig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Att vakna tidigt av att det är ljust och varmt.

Att ta hand om mina barn hela dagarna.

Att bada hela dagarna.

Att smörja in sig sex gånger i timmen
med solskyddsfaktor 62.

Att dessutom ta på sig tröjor för att hindra solen.

Att spela skumma grejjer på pianot.

Att få för sig att "sommaren är den tid då jag kan ta igen allt som jag inte hann med annars!"

Att slutligen inse att "sommaren är den tid då jag kan ta igen allt som jag inte hann med annars- eller skita i, för på sommaren tar jag hand om mina barn och hnner inte göra något annat."

Att njuta av svala nätter.

/Basse
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Plus naturligtvis den ständiga irritationen över att en massa töntar kommer till Bjäre ifrån Stockholm och går och spänner sig.
Instämmer till fullo. har en del av den varan lite längre norrut med.
 
Top