Nekromanti Vad är Sagitaurernas svärd gjorda av?

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Mycket av Eon kan ju anses vara mystiskt och något SL får bestämma själv, men samtidigt så finns det också väldigt mycket i Eon som rather obviously är något annat (Ah host, alvglas...). Men det finns en sak jag gärna vill veta vad folk tänker om...

Vad tusan är sagitaurernas svärd gjorda av? Arguable en av de coolaste raserna i mundana som borde fått en mycket större roll än vad de faktiskt har (jag ska någon gång introducera mina spelare till en sagitaurisk Daak präst) och de har ett svärd som påminner om 'ben' och inte verkar vara en metall. Förslag?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Sagitaurerna i mitt Mundana har oklara kopplingar till Kiva, ett sjunket rike väster om Stora arkipelagen. Baserat på detta är det möjligt att svärden är av ben från Sembrouthes, en slags arkipelagiska forntidstitaner. Alternativt något bisarrt syntetmaterial som framställdes i Kiva, kanske magiskt smälta och gjutna pärlor från besjälade jättemusslor i Skugglandet. Detta vore då en bidragande anledning att Kla-minder inte längre kan göras; Havsdjupens moder bröt sitt förbund med Kiva, och jättemusslorna är numera bortom sagitaurernas räckvidd.
 
Top