Nekromanti vad är rollspel?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Walium får en vision

"Äh, men Walium och jag har diskuterat det här med kategorier förr. Jag tycker han tar det på helt fel sätt. Han stirrar sig blind på kategorierna i sig medan jag blott använder dem som verktyg för att lägga fram teorier eller ifrågasätta konventioner. Men så är jag också teoretiskt lagd och har lätt för den typen av resonemang."

Jag är minsann också ganska teoretiskt lagd men tycker nog att jag borde ägna mig åt viktigare frågor än att kategorisera rollspel. Att ifrågasätta konventioner är bara bra, mer sådant. Men nya företelser eller sorters rollspel är bättre än nya namn och kategorier. Jag kan tycka att musik och rollspel är jättekul utan att för dens skulle kunna exakt namnge vad jag sysslar med eller lyssnar på. Fråga de flesta rollspelare vilken sorts spel de spelar och de kommer själva att svara med de nuvarande, fullt tillräckliga kategoriseringarna. Fast diskussioner är alltid kul och det finns inget som tyder på att jag skulle ha mer rätt än någon annan här omkring.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Friform och systemlöst...

Håller verkligen med... Jag kommer aldrig att kunna skilja på de båda termerna så jag använder både om samma sak... lite när jag har lust ungefär. oftast blir det dock systemlöst faktiskt, även om jag menar precis samma sak när jag säger friform. Systemlöst är väl dock det ord som svettsat fast sig i min hjärna... därför jag använder det oftare... Kanske jag borde börja använda friform som är lösare istället. Får se hur det blir med den saken.

/Balderk, som kom på att han varit väldigt frånvarande från vrålrutan på sista tiden...
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,319
Location
Göteborg, Lindome
Re: Friform och systemlöst...

Oroa dig inte, det är inte ditt fel.

Det här gänget behöver inte mycket för att gå igång... :gremgrin:

/Mikael
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Friform och systemlöst...

Ja... minst sagt väldigt lite. Och en sådan här fråga är mer än väldigt lite. Nej, nu måste jag ta tag och börja läsa resten av tråden...

/Balderk, som läste sitt inlägg igen och fan det svamligare än det mesta han har skrivit... upprepningar vart annat ord ungefär :gremsmile:
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,663
Location
Uppsala
Re: Friform och systemlöst...

Det här gänget behöver inte mycket för att gå igång...
Kan vara kul med lite "riktiga" diskussioner mellan alla stridstrådar :gremsmirk:

Fast om de "riktiga" diskussionerna är replikor av gamla är det inte så häftigt kanske... å andra sidan slapp jag ju starta den gamla vanliga diskussionen.
 
Top