För mig handlar det alltid om rent intresse och jag tror så är fallet hos de flesta. Förövrigt brukar inte jag heller alltid få svar på mina trådar eller inlägg.
Dock kan jag tro (andra får gärna tala om för mig om fallet är annat) att jag har förmågan att skapa ganska ointressanta trådar många gånger. För det är så random liksom. Specifika frågor är bra liksom ganska öppna frågor. Det gäller nog att hitta rätt sorts input till ämnet och frågeställningen. Så ibland kan man istället råka dra igång en tråd dom blir dränkt i inlägg. I'm da randomizer.
Vad det gäller mina inlägg så skriver jag ofta korta inlägg med mer är noteringar är direkta svar, vilket förklarar varför folk inte vill svara. Det finns inte mycket att svara på. Fast jag kan erkänna att jag varit rädd för att uppfattas som en dryg besserwisser. Jag menar det att text kan ju uppfattas så olika och ibland kan jag titta på mina inlägg och tänka: "Hm, det där kan låta jävligt präktigt i andras öron" fastän jag inte alls menar så. Tvärtom, jag gillar att hjälpa till och jag vill vara fri i mina personliga åsikter och gärna uttala dem om jag känner för det. Besserwissers är ju det värsta som finns. Ingen vill vara en sådan.
... Kort och gott, det kan ha med ordval att göra eller helt enkelt att ämnet inte är nog brett eller frågorna ställda på rätt sätt. Försök backa tillbaka och se din text med någon annans ögon. Det har jag försökt börja öva på för att inte uppfattas som någon gnällkärring eller viktigpetter, vilket jag alltid är rädd för när jag skriver - när man snackar hör man ju vad folk har för attityd, då är det lättare att bli tagen på rätt sätt.
Jag tror också att man ska förklara ordentligt vad för ändamål ens tråd har och vad man har tänkt med den. Fast sist men inte minst ska jag säga varför jag personligen inte svarat på din länkade kampanjtråd. Jag har ingen kampanj på G just nu och om jag så hade krävs det från min sida mycket gott humör och pepp för att orka skriva ett ordentligt utlägg om något sådant. Sådana inlägg kan ju bli lååånga och därmed tidskrävande. Förövrigt kan en tråd drunkna snabbt om det många många nya trådar kort därefter. Ibland har man nyss startat en tråd som ligger det redan några trådar över den som skrivits i typ samma veva.