Nekromanti Vad är din zombieplan?

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
På wwwrpgnet fanns en tråd där de pratade om helknäppa människor de mött, saker de sett och reaktioner de fått som folk skulle ha gnällt över i ett rollspel och hävdat vara orealistiska.

Nå, där fanns ett citat:
Also, if you ever play a game with zombies, and the GM insists that anything other than blind panic is metagame, remember this; every man under 30 I have spoken to has a zombie plan, ranging from "hide in my attic until I run out of food" to "hit the storage facility down the street for guns while teams B and C secure supplies and a semi truck, rendevouz at the armored car depot, strip the cars to up-armor the truck, and then roll the truck and remaining cars along with motorcycle outriders down to Texas, where we ride out the Apocalypse doing salvage work".
Nu tror jag inte att alla män under 30 år redan har en zombieplan, men jag har faktiskt en, även om den är modifierad från min utomjordiska invasionsplan.

Den består i princip av att hoppas på att samhället återhämtar sig, eftersom jag är diabetiker och kommer att dö när mitt nuvarande förråd av insulin tar slut, men tills dess gäller det att överleva.

Plan A är därför att samla ihop en del verktyg och campingprylar jag redan har ihopsamlade, slänga in allt käk jag har tillsammans med dessa och en varm rock i bilen, hoppas på att jag kan få tag på mer bensin, lite mer käk och helst lite mer insulin (det lär vara lite mindre plundrare på apoteket, men allt hänger på hur många zombier vi pratar om) och sedan köra till den ödsligaste stuga vid den ödsligaste tjärn jag kan hitta. Glesbygd ftw. Och just ja; släppa ut katterna när jag kommer fram. Om de överlever tills katastrofen är över kanske jag eller någon annan plockar upp dem (de har lite dålig jaktvana), och om allt är slut brukar zombier onte käka katter så de kan klara sig ett tag i alla fall. Jag lär inte kunna sörja för dem och i lägenheten svälter de ihjäl.

Jag har inga vapen men det spelar ingen roll för jag kan inte hantera dem. Möjligtvis slänger jag in ett par trådgårdsredskap i bilen. Potatishackor kanske hjälper mot zombier om man sätter den i skallen på dem.

Fast allt det här är ju akademiskt. Jag har ju så kass koll på radio och TV att jag skulle missa att zombieapokalypsen startat och vakna en morron av att nån käkar min hjärna...

Erik
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Här visar sig en av fördelarna med Casa de Nils: Först: Helrustning på + hjälm. Sedan: Välja mellan pålyxa eller stridsgissel, där jag förmodligen skulle ta stridsgisseln eftersom det är den jag drömmer mest om att få använda på saker som skriker och blöder.
Därefter är min plan: Hemköp + matvaror + brud + åtminstone döda någon zombie på vägen.
Sedan hem och låta bruden laga mat medan jag hänger här på forumet tills elen har gått ner, och därefter ska vi knulla.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Sedan hem och låta bruden laga mat medan jag hänger här på forumet tills elen har gått ner, och därefter ska vi knulla.
Vilka ska knulla? Du och bruden? Du och zombisarna? Du och forumiterna? Allihopa i en jätteorgie, rullande i maten hon lagade?

Det gäller att syfta ordentligt, annars kan det bli otäcka följder.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, min plan är på ett ungefär som din.. Det enda är väll att jag byter ut dit insulin mot astama-medicin då. Sen så skulle jag nog försöka få tag på nåt vapen. Känns altid skönt att veta att m,an kan knäppa nån zombie utifall de skulle hitta mig.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,940
Location
Ludvika
Zombies? Jag bor i vårberg, de skulle bli slitna i stycken av ungdomsgängen innan de hunnit ställa till med någon skada :gremwink:

I övrigt är jag väldigt nyfiken på utvecklingen. Om de verkligen är "levande" döda borde de inte vara i rörligt skick efter några veckor.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag har faktiskt ingen zombieplan. Men om jag skulle tvingas spåna fram en såhär på stuberten så skulle jag antagligen försöka ta mig till stället där min hemvärnspluton (med en hel massa bihang) förvarar sina vapen och hämta typ, ett av varje och massvis med ammunition. Resten av hemvärnsgubbarna skulle givetvis vara där så att vi kunde få upp kasunerna.

Sen har vi hemma ett rätt bra trapphus som går lätt att spärra av med bråte. Dessutom öppnas dörrarna där nere inåt, så man kan ställa en soffa eller så ivägen så att zombierna inte kommer in (så länge de inte är smarta nog att slå sönder glasrutan men de är de inte, för de är zombier). Själva huset har god sikt åt många olika håll, även om jag bara håller mig i min egen lägenhet. Om jag raidar mitt lokala kineslivs och skjuter alla mina grannar så jag slipper dela med dem så skulle jag antagligen klara mig drygt en månad och jag har möjligheter att bekämpa zombier på rätt stora avstånd.

Om jag inte får tag på några vapen så blir det till att huddla på vinden. Det är en rätt rejäl ståldörr som knappt levande, intelligenta människor klarar av att bryta sig in igenom i första taget.

Alternativt så får man hoppas att smittan inte spridits till Öland (och att zombierna inte kan simma) och spränga bron när jag tagit mig över till rätt sida. Kanske, kanske skulle vi kunna etablera ett självförsörjande jordbruk.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Tja... jag skulle nog försöka samla så mycket mat och vatten som möjligt på övervåningen (plus något tillhygge/vapen). Därefter så skulle barrikera dörrar/fönster på nedervåningen, ta mig upp för trappan och sen förstöra den, dra ned gardinerna, lyssna på radio eller liknande med hörlurar och hålla mig så tyst som möjligt. Om zombierna inte försvunnit när maten/vattnet tagit slut så skulle jag försöka smyga ut, försöka få tag i nått fordon och sedan sticka till något mera glesbebyggt ställe (om zombierna krossat Sverige/världen d.v.s. annars så skulle jag bara ta mig ut från det infekterade området)

Ungefär så skulle jag göra...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,502
Location
Helsingborg
Jag skulle sätta mig ner och njuta av den förstörelse som min zombieepedemi har börjat.

/Han som dock skulle bli sur om internet dog
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Med motorsåg och hagelgevär!

Som primärmål så skulle jag försöka anskaffa dessa två utomordentliga anti-odöd vapen, annars är min hjärna så gott som äten rå.

Sen skulle jag försöka iklä mig ringbrynja från topp till tå och se till att det inte går att komma ur den utan avknipsartänger (zombietänder bör gå sönder när dessa möter ringbrynja).

Sen så skulle jag absolut inte barrikadera mig någonstans, utan hålla mig i rörelse från plats till plats för att plundra mat, ammunition och sovplatser. Om man har drömt om detta scenario många gånger så inser man en sak, zombierna kommer ALLTID att hitta en och de kommer ALLTID att vara för många för att kunna hållas ute.

Sen skulle jag väl massakrera så många odöda kräk det går i samma veva och givetvis i hemlighet hoppas att jag har turen att träffa på personer som jag inte gillar och att de förhoppningsvis är zombifierade (eller inte? Det kan bli kul det med :gremgrin: )

Så, för er tragiskt oförberedda människor, här presenterar jag min plan och är så snäll att jag låter er använda er av den.

Min modus operandi vid zombieapokalyps:

Checklista:

1. Skaffa motorsåg och hagelgevär och så mycket bränsle/ammunition som går att bära med sig.

2. Fixa ringbrynja och täck kroppen i denna. Zombies kan bitas, men inte lika bra som avbitartänger!

3. Skaffa ett fordon och förflytta mig från plats till plats och kötta så många zombies som jag orkar.

Övriga saker att komma ihåg lista:

A. Sov inte hela nätter, gå över till ett sytem där man tar en tupplur i femton minuter varje timme istället. Minst risk att bli uppäten i sömnen på det sättet!

B. Skjut ALLA som närmar sig utan att man har begärt det. De kan vara smittade!

C. Försök att rädda de man bryr sig om, men var inte för obstinat om detta. Överlevnad kommer först!

D. Om man händelsevis lyckas rädda/bli räddad av någon av motsatta könet, var INTE så patetiskt klyschig genom att idka sexuellt umgänge med denna så fort du får chansen. Bara för att zombieapokalypsen är här så betyder inte det att ens värdighet åker ut genom fönstret!

E. Håll ständigt utkik efter arsenaluppgraderingar och extra bränsle/mat/ammunition. En man kan aldrig vara FÖR välbeväpnad!

F. Bli avtrubbad av slaktandet så fort som möjligt, annars blir man bara deprimerad. Depression kan led till det man försöker motverka här dvs. ens egna död!

G. Om ingen av dessa tankar eller steg hjälper vid ett visst givet tillfälle: IMPROVISERA!

Det var väl allt.

//Coffe_Kanon - också känd som Herr. Förberedd. :gremcool:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Fast egentligen...

...jag bor i Borlänge, omgiven av masar. Jag skulle nog ta tillfället att hålla en någotsånär intelligent konversation, jag tror zombies ger större möjligheter till det...
 
G

Guest

Guest
Jag hämtar yxan, och om han jag bor hos inte e hemma, så katanan också sedan ger jag mig ut på gatan med ett leende :gremgrin:

/Zorbeltuss
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Med motorsåg och hagelgevär! [ANT]

"Bara för att zombieapokalypsen är här så betyder inte det att ens värdighet åker ut genom fönstret!"

Eeeh... jo?

/Marukusu, kaiserschlacht.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Med motorsåg och hagelgevär! [ANT]

"Bara för att zombieapokalypsen är här så betyder inte det att ens värdighet åker ut genom fönstret!"

Eeeh... jo?
Din kanske, inte min. Jag kommer vara samma extremt värdiga person även inför zombieapokalypsen, så det så!

//Coffe_Kanon - som bibehåller sin standard oavsett vad för apokalyps som nalkas.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Leta upp Milla Jovovich [NT]

Milla Jovovich blir tokägd av Bruce Campbell. Om de skulle ställa upp i en zombieslaktartävling så skulle Master Bruce fixa åtminstonde det tredubbla antalet zombieskallar än vad lilla Milla kan. Varför? Jo för att han har: MOTORSÅG och BOOMSTICK! Inga löjliga karategimmicks eller mentala krafter kan klå det! :gremgrin:
 
G

Guest

Guest
Men det är ju Milla Jovovich

Jag hade nog hellre letat reda på Milla, varför? Jo för Milla är helt enkelt mycket lättare för mig att får framtida zombiejägare ur... obviously, sedan e hon ju ganska mycket snyggare också, samt att motorsåg är ganska dåligt i vissa fall av zombieinfestering, motorsåg skätter nämligen.

Men även om jag hellre skulle leta upp Milla så skulle jag helst ge mig ut på gatan med yxa och katana och bara mala tills jag är absorberad av det nya kollektivet (de är ju inte direkt fördomsfulla så alla försök som får mig högre i hirarkin innan jag blir absorberad är ju rakt fram på.)

/Zorbeltuss
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Men det är ju Milla Jovovich

Jag hade nog hellre letat reda på Milla, varför? Jo för Milla är helt enkelt mycket lättare för mig att får framtida zombiejägare ur... obviously, sedan e hon ju ganska mycket snyggare också, samt att motorsåg är ganska dåligt i vissa fall av zombieinfestering, motorsåg skätter nämligen.
Du inser väl att Milla i Resident evil bara är så bra på zombieslaktande p.g.a bioligiska experiment? De har ju använt samma virus på henne som de använder för att skapa odöda med, med andra ord skulle du klassas som nekrofil om du försöker skapa framtida zombiejägare ur henne (om du själv personligen tänkte hjälpa till dvs.).

Dessutom så vet du ju inte vad för sorts osynliga mutationer hon kan ha genomgått p.g.a T-virusets inverkan. Hennes underliv kanske har utvecklats till en blodtörstig käft med tänder som bara väntar på att slita av manslemmar.

Visserligen är detta lite osannolikt, men VÅGAR DU TA RISKEN?
 
Top