Vad är din inre 14 åring pepp på?

14 åriga jag var pepp på att släppa ett eget rollspel (större produktion för annat räknas inte av någon anledning), lika så 24 åriga jag och 34 åriga jag... så det får bli upp till 44 åriga jag att göra det. Några år på mig.

Men annars vill jag bara få spela och är pepp på det mesta bara det är rätt casual.

Jag var fjorton 1991, och då var jag orimligt pepp på Mutant Zero-G som skulle ta nya svarta Mutant (som var mitt huvudsakliga spel då) ut i rymden, som skulle komma när som helst...

View attachment 28692

Nu blev jag sjukt peppad på det igen!

ZERO-G

Ändlös profit

Världen var inte tillräcklig. Mänskligheten sträckte sig mot de glimrande stjärnorna, på flykt från Jordens svältande megastäder och strålsjuka förbjudna zoner. För massan lockade Luna, Mars (östra eller västra tundran) och Venus med hopp om en fristad. De såg en ny start för en art på flykt undan sina egna misstag. Men för megacorparna var solsytemet bara ett nytt kapitel i det långa kriget om resurser, marknadsandelar och profitmarginal. De flyende massorna var arbetskraft för asteroidbältets vakuumgruvor och Jupiters gasskördare.

Så förde megacorparna det totala handelskriget till rymdens tomhet. Beväpnade med cybernetiska Zero G-vapen, muterade och biomodifierade bortom igenkännlighet och tränade i de senaste vakum-stridsteknikerna stred rymdkommondona med maser, klor och monofilament. Och väckte - något. Något mörkt. Något urgammalt. Något OKÄNT.

Last edited:
Back